Nieuwsbrief:

Adventure Bike Experience Center

Alle motoren van Adventure Bike Experience Center
9 motoren gevonden
VOGE 650 DSX LX
VOGE 650 DSX LX
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2024, 648 Km
TRIUMPH TIGER 800 ABS
TRIUMPH TIGER 800 ABS
€ 7.150,- p/mnd klik hier
2012, 38115 Km
YAMAHA XT 1200 ZE SUPER TENERE ABS
YAMAHA XT 1200 ZE SUPER TENERE ABS
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2017, 38344 Km
YAMAHA TENERE 700
YAMAHA TENERE 700
€ 10.750,- p/mnd klik hier
2021, 8633 Km
KTM 690 ENDURO R
KTM 690 ENDURO R
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2017, 26631 Km
SUZUKI V-STROM DL 1000
SUZUKI V-STROM DL 1000
€ 4.450,- p/mnd klik hier
2003, 40875 Km
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2005, 39488 Km
BENELLI TRK 502
BENELLI TRK 502
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2018, 25272 Km
HONDA XL 1000 V VARADERO ABS
HONDA XL 1000 V VARADERO ABS
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2009, 58280 Km
Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken. In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geƫxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
© 2000 - 2025 Motoroccasion