Nieuwsbrief:

Paashuis Motoren


Paashuis Motoren
Lichtenvoorde
Routebeschrijving
www.paashuis.nl
0544-379181
Dealer van:Lid BOVAG

HUSABERG, KTM


Alle motoren van Paashuis Motoren
9 motoren gevonden
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 6.150,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
KTM 350 EXC F SIX DAYS
KTM 350 EXC F SIX DAYS
€ 14.249,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 6.850,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 500 EXC
KTM 500 EXC
€ 14.059,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 450 EXC SIX DAYS
KTM 450 EXC SIX DAYS
€ 13.740,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 300 SX
KTM 300 SX
€ 10.879,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.480,- p/mnd klik hier
2012, 19003 Km
KTM 450 EXC SIX DAYS
KTM 450 EXC SIX DAYS
€ 7.780,- p/mnd klik hier
2020, 8149 Km
Merkdealer
HONDA CRF 250 R
HONDA CRF 250 R
€ 2.980,- p/mnd klik hier
2014, 100 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion