Nieuwsbrief:

Roberto Motoren

Roberto Lijkendijk is al vroeg met het motorvirus besmet geraakt. Op 5 jarige leeftijd ging hij al achterop de motor op reis naar zijn favoriete land Italie! Na dit een paar keer gedaan te hebben was het tijd voor een eigen motor en deze kreeg hij van zijn oom op 6 jarige leeftijd! Dit resulteerde in een motocross carrière op het hoogste niveau. Het onderhoud van zijn eigen crossmotor werd hem al op vroege leeftijd geleerd en hier groeide de liefde voor het monteurs vak. Zo werd er eerst de opleiding autotechnicus gedaan om zo door te leren naar 1e motorfietstechnicus waar voor hij zijn diploma haalde in 1999. Na diverse jaren bij een Kawasaki dealer te hebben gewerkt had hij de mogelijkheid gekregen om bij een Suzuki Dealer aan het werk te gaan. Na een paar maanden met veel plezier te hebben gewerkt, en veel te hebben geleerd was hij klaar voor een nieuwe uitdaging. Een eigen motoronderhoudsbedrijf in zijn eigen woonplaats Hoogeveen te beginnen. Roberto Motoren, een motorprofessional met ruime kennis van de moderne technologie die met veel liefde en passie uw motor onderhoud en repareert. Kortom een adres waar je, je motor met een vertrouwd gevoel achter laat!
Alle motoren van Roberto Motoren
8 motoren gevonden
HONDA CBF 600 S ABS
HONDA CBF 600 S ABS
€ 4.699,- p/mnd klik hier
2008, 36355 Km
SUR-RON LB X DUAL SPORT E
SUR-RON LB X DUAL SPORT E
€ 5.395,- p/mnd klik hier
2023, 0 Km
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
€ 1.999,- p/mnd klik hier
1997, 37929 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2014, 18537 Km
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER S FXDLS
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER S FXDLS
€ 18.449,- p/mnd klik hier
2017, 23743 Km
KAWASAKI ZX 10R NINJA
KAWASAKI ZX 10R NINJA
€ 12.499,- p/mnd klik hier
2006, 612 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2014, 62300 Km
SUR-RON ULTRA BEE
SUR-RON ULTRA BEE
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2023, 600 Km
Wist u dat: In de motortaal "Off road" betekent: Met de off road, of de off the road-motorfiets, kan door het landschap worden gereden, waarbij modder, kuilen, mul zand en stenen kunnen worden getrotseerd. Off the road geeft aan dat de motorfiets niet primair is ontworpen voor het rijden op de weg, wat echter wel mogelijk is. De off road is een kruising van een motorfiets voor gebruik op de weg en een crossmotorfiets. Hij heeft banden met een grof profiel en een voorvork met een extra lange veerweg, waardoor hij hoog op de benen staat. Bovendien is een beschermplaat aangebracht die het carter tegen steenslag beschermt. Zoals veel trends is de off road-rage uit de Verenigde Staten komen overwaaien. Dat gebeurde in de tweede helft van de jaren zeventig. Yamaha was trendsetter met een eencilinder 250CC tweetakt. De Yamaha XT500, met eencilinder viertaktmotor, is zonder twijfel de bekendste off road en bleek een betrouwbare motorfiets die zich in een grote populariteit mocht verheugen. De XT500 heeft inmiddels een aantal waardige opvolgers gekregen, waaronder de XT600. Een groeiende trend is het toenemend aantal cc’s dat de constructeurs in de off road-motorfietsen stoppen. De Yamaha XTZ750 Super Ténéré bijvoorbeeld heeft twee cilinders met een gezamenlijke cilinderinhoud van 750CC. Off road rijden is een avontuurlijke bezigheid, men komt op plaatsen waar men met de auto niet kan komen. Een off road-rijder heet in Frankrijk een randonneur, een wandelaar, iemand die wandelt met behulp van de motorfiets. De Engelsen spreken van dual sport als zij off road bedoelen en dat geeft duidelijker aan waarvoor deze motorfietsen in de praktijk worden gebruikt, namelijk op én naast de weg.
© 2000 - 2024 Motoroccasion