Wildeman Motoren, de historie. In het jaar 1955 ontstaat de firma Wildeman, onder leiding van de 30-jarige Egbert-Jan Wildeman.
De roots van het bedrijf liggen aan de Meenteweg 30 in Spoolde, waar het bedrijf tot vandaag de dag nog steeds is gevestigd.
In het voorjaar van 2011 werd een grootse stap voorwaarts gezet. Een oppervlakte van circa 250 vierkante meter werd bij de zaak aangetrokken en omgebouwd tot showroom. Waar voorheen plaats was voor +- 20 occasions, kunnen er nu circa 75 jong gebruikte motoren aangeboden worden. Ook de werkplaats, kledingshop en onderdelen/accessoire afdelingen werden flink onder handen genomen.
Wildeman Motoren is een bedrijf met veel historie, een schat aan ervaring, klantgerichtheid en een perfecte service.
Wist u dat: In de motortaal "Draad" betekent: Afkorting voor schroefdraad. Aan motorfietsen is altijd heel wat afgesleuteld. Bij het in- en uit elkaar schroeven wil de schroefdraad van bouten, moeren en draadeinden wel eens beschadigen. Een inwendige schroefdraad kan met een helicoil worden vervangen. Uitwendige schroefdraden kunnen met draadvijlen of snijsets worden opgekalefaterd. Op Europese en Japanse motorfietsen wordt metrische schroefdraad aangetroffen. Amerikaanse machines worden met American Unified ScrewThread gemonteerd, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen fijne spoed (winding) (UNF ) en grove spoed (coarse, UNC ) . Op Engelse motorfietsen worden weer andere varianten schroefdraad gebruikt: BSF ., British Standard Fine: een schroefdraad die zich qua grofheid bevindt tussen het eveneens Britse Cycle en Whitworth. Whitworth wordt door menig bezitter van een Engelse motorfiets vervloekt, omdat deze zeer fijne draad makkelijk te beschadigen is door scheef indraaien of te hard vastdraaien.