Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Benelli 502C
De Benelli 502C is een brutale en moedige motorfiets met een sterke persoonlijkheid, ontworpen voor diegenen die zich elke dag willen onderscheiden van de massa. Met zijn eigentijds en stijlvol ontwerp, zijn forward controls en comfortabel zadel met een zithoogte van 750 mm is de 502C de perfecte motor om de stad te ervaren, maar ook om de reis te maken waar je altijd al van hebt gedroomd. De rugsteun voor de passagier zit er standaard bij, maar is te demonteren voor een nog robuustere look.
Leverbaar in twee kleuren
Specificaties:
- TYPE Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbel bovenliggende nokkenas, Euro 5
- CILINDERINHOUD 500 cc
- BORING X SLAG (MM) 69 mm x 66,8 mm
- GESCHAT VERMOGEN 35 kW (47,6 pk) @ 8500 t/min
- MAX. KOPPEL 46 Nm (4,7 kgm) @ 6000/min
- KOPPELING Natte meerplaatskoppeling
- VERSNELLINGSBAK 6 versnellingen
Wij hebben helaas moeten besluiten om met ingang van maandag 08-07 niet meer op de maandagen op te zijn.
Voor een bezichtiging bel TEL: 030-6622646 om teleurstellingen te voorkomen.
Een bezichtingsafspraak is geen reservering. Mocht de twee-wieler eerder verkocht worden dan zullen we u hiervan op de hoogte stellen.
Proefritten mogelijk bij droog weer en de intentie tot aankoop.
Pels Motoren is een RDW erkend bedrijf en volwaardig BOVAG-lid. Wij zijn dealer van diverse merken en hebben een compleet ingerichte werkplaats waarin wij het reparatie en onderhoud doen van alle merken Motoren, Motorscooters en scooters. Bij ons gekocht of niet wij staan graag voor u klaar.
Al onze gebruikte motorvoertuigen worden voor de VASTE PRIJS!! standaard geleverd inclusief de 12 maanden wettelijke product garantie en 12 maanden BOVAG-garantie, tenzij anders aangegeven, tevens krijgen de motorvoertuigen een algehele controle / onderhoudsbeurt volgens schema.
Voor meer informatie belt u 030-6622646
Met vriendelijke groet,
Pels Motoren
Gessel 1
3454MZ De Meern Utrecht
Officieel motordealer van: Aprilia, MotoGuzzi en Benelli
www.pelsmotoren.nl
De Meern, ligt centraal gelegen tegen UTRECHT aan bij de kruising van de A12 en A2. Op 20 minuten rijden van AMSTERDAM , 30/40 minuten rijden van DEN HAAG en ROTTERDAM.
Opties en Accessoires: 35 KW, ABS
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 69|66.8 |
Cilinder inhoud | 500 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 48|35|5000 |
Max. koppel | 45|5000 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Frame met stalen buizen en platen |
Vering voor | Upside down vork van ř 41 mm |
Vering achter | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning en demping |
Remmen voor | Dubbele wave schijf ř 280 mm met zwevende tweezuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | Enkele schijf ř 240 mm, zwevende remklauw met enkele zuiger en ABS |
Voorband | 120/70 - ZR17” M/C 58W |
Achterband | 160/60 - ZR17” M/C 69W |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De 502 C beschikt over de gerenommeerde vloeistofgekoelde viertakt paralleltwin motor met vier kleppen per cilinder en dubbele bovenliggende nokkenas. Deze configuratie staat garant voor een soepele en uiterst aangename vermogensafgifte en een geoptimaliseerd brandstofverbruik. Het maximale vermogen bedraagt 47,6 pk (35 kW) bij 8500 t/min met een koppel van 45 Nm (3,6 kgm) bij 5000 t/min.
De motor beschikt over een natte meerplaatskoppeling, een 6-versnellingsbak en elektronische injectie met een dubbele gasklephuis van 37 mm in diameter. Het stalen buizenframe benadrukt de cruiser-spirit van deze de 502 C en zorgt voor maximale wendbaarheid en controle. De ophanging aan de voorkant bestaat uit een upside-down voorvork met poten van 41 mm en een veerweg van 125 mm. Aan de achterkant vinden we een swingarm met centrale monoshock met instelbare veervoorspanning en een slag van 50 mm.
Het ABS remsysteem bestaat vooraan uit twee semi-zwevende schijven met een diameter van 280 mm, 4-zuiger remklauw en achteraan een schijf van 240 mm met remklauw en een enkele zuiger. Op de 17 “aluminium velgen vinden we bandenmaat 120/70-R17 vooraan en 160/60-R17 achteraan. De tank heeft een capaciteit van 21 liter en garandeert vele kilometers rijplezier.
Rijklaarprijs: €7.399,- (inclusief 21% BTW, BPM en rijklaarkosten). |
| Dealerschappen: APRILIA, KYMCO, MOTO GUZZI, NIU, PEUGEOT, PIAGGIO, SYM, VESPA |
Pels Motoren is een RDW erkend motorbedrijf en zijn tevens volwaardig BOVAG-lid.
Wij zijn dealer van diverse merken en hebben een compleet ingerichte werkplaats waarin wij reparatie en onderhoud verrichten aan alle merken motoren, motorscooters & scooters. De tweewieler gekocht bij ons of niet, wij staan graag voor u klaar, dit alles met vaste scherpe prijzen. In onze 600 vierkante meter grote showroom verdeeld over twee verdiepingen hebben wij een ruim assortiment aan nieuwe en gebruikte motoren, motorscooters en scooters staan.
Wij zijn officieel dealer van de merken: Aprilia, MotoGuzzi, Piaggio, Vespa, Sym, Kymco, Peugeot en NIU.
| De Meern, Utrecht |
| 030-6622646 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken