Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Mooie orginele BMW F800R / Eerste toelating 04-06-2012 / 87 pk / 199 kg / 59773 km.
INRUIL WELKOM.
MotoRestyle
Leroy Tigchelaar
Hommel 9
7317 BL Apeldoorn
Leroy 06-52831572
mail : info@motorestyle.nl
website: www.motorestyle.nl
Geopend : maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur
Zaterdag : van 10.00 tot 16.00 uur
Voor een bezichtiging of proefrit graag eerst even bellen !
Wij beantwoorden geen "wat is de uiterste prijs" mails.
Garantie tegen meerprijs van € 295,- ( niet op alle motoren )
-
Wij bieden bij al onze motoren 10 dagen gratis verzekering.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistof gekoelde 2-cilinder 4-takt |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met dubbele ontsteking |
Vermogen | 87|64|8000 |
Max. koppel | 86|6000 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | rondlopende O-ringketting met schokdemping in de achterwielnaaf |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter 43 mm. Veeruitslag 125 mm. |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 125 mm. |
Remmen voor | Zwevende dubbele schijven 320 mm diameter |
Remmen achter | vaste enkele remschijf 265 mm diameter |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2145 |
Breedte | 905 |
Hoogte | 1160 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 177 (rijklaargewicht 199) |
Leverbare kleuren | Wit, zwart, geel |
Beschrijving | Dit is onbetwist de meest markante roadstergeneratie sinds de BMW K 1300 R. Dat komt ongetwijfeld door zijn natuurlijk overwicht vanaf de eerste meters en zijn perfecte combinatie van puur rijplezier met geschiktheid voor dagelijks gebruik.
De model-update van de BMW F 800 R verleent deze roadster nieuwe aantrekkingskracht. De 800 cc tweecilinder heeft daarvoor ruim voldoende krachtreserves. En het masculine design en de minimalistische lijnen zorgen samen voor een krachtige, puristische uitstraling. De nieuwe, brede zijpanelen van de radiator, de witte knipperlichten en het in de kleur gespoten voorspatbord maken de roadster tot een machine waar iedereen graag op wil rijden. Het nieuwe windscherm sport - eveneens in de lakkleur - onderstreept de puristische looks.
De vertrouwde, ongekend zuinige, staande twin zorgt voor onnavolgbaar rijplezier. Een koppel van 86 Nm en een vermogen van maar liefst 87 pk zijn waarden waar in deze klasse niemand omheen kan. Vooral omdat de kracht in een absoluut lineair stijgend toerengebied beschikbaar is - dat betekent de hele rit ongekend rijplezier. En dat is een unieke eigenschap van de BMW F 800 R die ervaren motorrijders net zo waarderen als opstappers.
Zijn gewicht van slechts 177 kilo en de combinatie van perfecte ergonomie, harmonieuze proporties en moeiteloze handling maken de nieuwe BMW F 800 R tot een compromisloze machine. En wie wil daar nu niet graag op rijden?
|
MotoRestyle is een klein bedrijf met veel expertise. Gelegen in het mooie Apeldoorn wordt er dagelijks gewerkt aan motoren die technisch en optisch er tiptop bijstaan. Om dit kwaliteitsniveau te blijven handhaven is het van tijd tot tijd nodig om even van de zaak weg te rijden. Daarom is het goed om voorafgaand aan een bezoek even te bellen. MotoRestyle biedt het betaalgemak van Numotorrijden. We gaan er van uit dat kwaliteit wordt herkend en beantwoorden daarom geen "wat is de uiterste prijs" mails.
MotoRestyle
Louk Tigchelaar
Hommel 9
7317BL Apeldoorn
06-24242858
Maandag op afspraak
Dinsdag t/m vrijdag open van 09.00 tot 17.00 uur
Zaterdag open van 10.00 tot 16.00 uur
| Apeldoorn, Gelderland |
| 06-52831572 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken