|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, centraal geplaatste balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
Vermogen | 125|92|7750 |
Max. koppel | 125|6500 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen, veerweg 190 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar, veerweg 200 mm |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1507 |
Lengte | 2210 |
Breedte | 953 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | 238 (rijklaar) |
Leverbare kleuren | Alpinweiss uni, racing red uni, bluefire uni, thunder grey metallic |
Beschrijving | 25 jaar geleden heeft BMW Motorrad het allroadsegment geďntroduceerd en staat sindsdien soeverein aan de top. Om deze positie te behouden is het nu tijd geworden om nieuwe maatstaven te zetten met de BMW R 1200 GS. Geheel in de stijl van haar voorgangers is de R 1200 GS de optimale motorfiets voor on- en offroadgebruik. |