Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Ducati 1098
Geboren in het Italiaanse Bologna ontworpen door Gianandrea Fabbro en gehuld in het prachtig rode Ducati Rosso.
Fantastische rijmachine met waanzinnige prestaties: 160 PK en 123 NM zorgen voor onder andere een kwartmijl acceleratie in 3 Seconden
Origineel Nederlands geleverd en keurig onderhouden, met van de laatste onderhoudsbeurten keurig de facturen erbij.
10/01 2019 kreeg de Ducati groot onderhoud bij 31.927 km Grote beurt + Desmo
28/09 2022 kreeg de Ducati groot onderhoud bij 35.951 km Grote beurt + Desmo
Wij leveren de Ducati compleet af met afleverbeurt en 3 maaanden garantie zonder meerprijs.
Kom langs voor deze Italiaanse schoonheid of bel 072-5119292 voor info of afspraak.
- INRUIL IS MOGELIJK
Stuur graag duidelijke foto's met wat informatie van het moois wat je hebt. Zodat wij je een prijsindicatie kunnen geven.
info@axelsbikeshop.nl
Wij zijn geopend van Dinsdag t/m Zaterdag.
Dinsdag t/m Vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Het kan dus zijn als u reageert op Zondag of Maandag dat wij pas reageren op Dinsdag. Bedankt voor u begrip.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | L Twin cilinder |
Boring x slag | 104|64.7 |
Cilinder inhoud | 1099 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | Desmodromic, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Marelli electronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|119.3|9750 |
Max. koppel | 125|8000 |
Koppeling | Droge meerplatenkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Öhlins 43 mm volledig instelbare vork met TiN |
Vering achter | Öhlins volledig instelbare monoshock |
Remmen voor | 2 x 330 mm semi zwevende remschijf, Brembo remklauw met 4 cilinders |
Remmen achter | Schijfrem 245 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2100 |
Breedte | |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 171 |
Leverbare kleuren | Rood,Geel |
Beschrijving | Traditionele kenmerken van Ducati, zoals een hoge achterkant en dempers onder het zadel, een enkel zijdige achterbrug en een uiterst solide voorkant, onderstrepen de aërodynamiek en de lichte besturing van de 1098. Voeg daar een Testastretta Evoluzione motorblok aan toe, het kloppend hart van de motorfiets, en je hebt een toppresterende Ducati Superbike die zelfs als hij stilstaat nog in beweging lijkt te zijn.
|
| Dealerschappen: MASH, ROYAL ENFIELD |
Wij heten u van harte welkom in onze gezellige winkel!
We verkopen gebruikte motorfietsen van alle merken en leveren ook nieuw.
Onze werkplaats draait op volle toeren en alle merken zijn hier welkom. Ook als u de motofiets elders heeft aangekocht bent u van harte welkom in onze werkplaats.
Wij hebben een ruim assortiment motoren, voor ieder wat wils! Het is zeker ook de moeite om een kijkje te nemen in onze kledingshop. Daar vindt u een ruim assortiment dames en heren motorkleding waar wij u graag veel over vertellen.
| Heerhugowaard, Noord-Holland |
| 072-5119292 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken