Nieuwsbrief:

DUCATI  1098 - 2009

Garantie: Ja
13000 Km
TROY BAYLISS
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
ducati - 1098
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Schade: schadevrij
Garantie: Geen

Een gelimiteerd exemplaar van Ducati's opwindende WorldSBK motor, en nummer 158 van slechts 500 eenheden gebouwd om de overwinning van fabrieksrijder Troy Bayliss in het World Superbike Championship van 2008 te vieren.
Hij wordt aangedreven door een 1198cc vloeistofgekoelde L-twin, die 180 pk en 99 lb-ft koppel levert aan het achterwiel via een zesversnellingsbak.

De 'Troy Bayliss' editie was beperkt tot slechts 500 exemplaren, die allemaal waren afgewerkt met de race livrei van de Ducati-rijder, inclusief zijn beroemde racenummer '21', evenals rode accenten, zichtbare carbonfiber bekleding, '1098R Bayliss Limited Edition'-stickers en een genummerd plaatje op de bovenste kroonplaat.

Een digitale instrumentencluster afgeleid van MotoGP is gemonteerd, evenals Ohlins 43 mm volledig verstelbare omgekeerde voorvork en Ohlins TTXR monoschokdemper met top-out veer, Brembo Monoblock remklauwen, een Termignoni uitlaat en gesmede Marchesini wielen.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Cama Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2025 Motoroccasion