Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2017
Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Motoren onder de € 3.000,- worden verkocht inclusief 1 maand blok garantie en inruil is helaas op deze motoren niet mogelijk.
Goede inruil en service is van vele merken mogelijk!!
Uitgebreide werkplaats met eigen testbank voor verschillende afstellingen en tuning.
Grote kledingafdeling met zeer veel keus.
Verschillende betalingsmogelijkheden, o.a. in termijnen.
Vraag naar de voorwaarden. Toetsing en registratie BKR Tiel.
VERKOOPPRIJS IS INCLUSIEF ALLE RIJKLAARMAAK KOSTEN!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L-Twin, Desmodromisch distributie, 2 kleppen per cilinder, luchtgekoeld |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 803 cc |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronische injectie, 50mm Gasklephuis |
Ontsteking | |
Vermogen | 75 pk / 55 kW bij 8,250 tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 5,750 tpm |
Koppeling | APTC Natte multiplaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13,5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen Trellis buizenframe |
Vering voor | 46 mm volledig instelbare USD vork |
Vering achter | Kayaba demper, pre-load en rebound instelbaar. Aluminium dubbelzijdige swingarm |
Remmen voor | 330 mm schijf, radiale 4-zuiger remklauwen met ABS als standaarduitrusting |
Remmen achter | 245 mm schijf, 1-zuiger zwevende remklauw met ABS als standaarduitrusting |
Voorband | Pirelli SCORPION RALLY STR 120/70 R19 |
Achterband | Pirelli SCORPION RALLY STR 170/60 R17 |
Wielbasis | 1,505 mm |
Lengte | 2,200 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1,213 mm |
Zithoogte | 860 mm |
Drooggewicht | 191 kg |
Leverbare kleuren | Red, White |
Beschrijving | Rechtstreeks uit de woestijn en de bergen van Californië, Ducati Scrambler Desert Sled doet zijn intrede in het Land van Vreugde , een enduro versie geïnspireerd door de wereld van de off-road motorfietsen die geschiedenis in de Verenigde Staten tijdens de jaren '60 en '70 maakte. |
Ducati Assen beschikt over een team van enthousiaste motorliefhebbers, die klantvriendelijkheid, gezelligheid en goed advies hoog in het vaandel hebben staan.
Als Ducati dealer heeft Ducati Assen alles in huis, van sportmotoren, tot sport allroadmotoren en van nieuwe tot betrouwbare gebruikte motoren. Voor vakkundig onderhoud ben je hier ook op het juiste adres: de aftersales-afdeling is modern ingericht, met onder meer een eigen testbank. Daarnaast zijn de medewerkers dankzij een continu trainingsproces op de hoogte van de laatste technieken.
 | Assen, Drenthe |
 | 0592-205 007 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken