Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2021
Originele Nederlandse Honda CB1000R van eerste eigenaar met boekjes en onderhoudhistorie. Voorzien van Leo Vince sportuitlaat met Ekeur originelen uitlaat ook erbij. Deze motor is ideaal voor sportieve ritten of om heerlijk mee te toeren.
Deze motor wordt geleverd met 12 maanden garantie.
Een motor kopen op afbetaling? Ook dat is mogelijk bij MotorCentrumWest! Het financieren van jouw nieuwe motor maken wij mogelijk in samenwerking met diverse financiering partners. Zo kunnen wij voor ieder een financiering op maat aanbieden. Neem voor meer informatie contact met ons op.
MotorCentrumWest
Al 16 jaar de Yamaha Exclusief dealer voor West Nederland. Altijd de nieuwste Yamaha modellen op voorraad. En keuze uit 50 jonge ocassions met 3 tot 12 maanden garantie. Kom langs in onze Showroom en overtuig Uzelf. Ook voor een financierings advies op maat bent U bij ons aan het juiste adres.
- In deze aparte tijden van de Coronapandemie maakt MCW het toch mogelijk om met onze gebruikte en de meeste nieuwe motoren te kunnen proefrijden. Na een uitvoerige kennismaking en interesse peiling via email is het mogelijk dat MCW met de door U gewenste motorfiets naar uw thuis locatie komt zodat U een proefrit kunt maken en de eventuele inruil motorfiets getaxeerd kan worden. Dit alles natuurlijk binnen de richtlijnen van het RIVM.
Meer weten? Neem gerust contact op!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde DOHC vier-in-lijn |
Boring x slag | 75|56.5 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 11.6/1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI |
Ontsteking | Elektronisch, digitale transistor |
Vermogen | |107|10.500 |
Max. koppel | 104|8.250 |
Koppeling | Meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16.2 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraatframe |
Vering voor | Showa SFF-BP USD vork met 120 mm veerweg |
Vering achter | Ohlins TTX36 S-EC Pro-Link swingarm |
Remmen voor | 310mm dubbele schijf |
Remmen achter | Monoshock met HMAS gasdrukveer uitgerust met 10-traps instelbare voordemping en traploos instelbare uitgaande demping met 131 mm slag. |
Voorband | 120/70ZR17 58W |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1455 |
Lengte | 2120 |
Breedte | 789 |
Hoogte | 1090 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Candy Chromosphere Red,Mat Ballistic Black Metallic,Matt Beta Silver Metallic, |
Beschrijving | ZOEK HET VOLGENDE NIVEAU OP
Stap uit de schaduw en naar het ultieme in heimelijke stijl.
De CB1000R belichaamt doelgerichte schoonheid. De CB1000R Black Edition gaat verder. Veel verder. Ontworpen in de schaduw, gemaakt voor de puurste sensatie. En door duisternis gedefinieerd. Kijk ernaar. Je ogen moeten even wennen. Afgezien van enkele aluminium details is alles wat te zien is, diepzwart. Zelfs nog zwarter. Gepakt met de accessoires naar jouw keuze rij je onzichtbaar en spring je tegelijk overal bovenuit. |
MotorCentrumWest is dé Yamaha exclusief dealer voor West Nederland. Wij zijn officieel dealer van Yamaha motorfietsen, motorscooters, brom-en snorscooters en brommers.
Tevens zijn wij voor deze regio ook ATV (quad) dealer. Verder leveren wij ieder merk motorfiets, quad of scooter. Nieuw en gebruikt.
Ook voor onderhoud van alle merken motoren ben je bij ons aan het juiste adres. Met een jong, ervaren en enthousiast team helpen we je om je motor in tiptop conditie te houden of om de motor van je dromen te creeren. We hebben de nieuwste Yamaha's in de showroom zodat je ze kunt bewonderen, maar we hebben ook een uitgebreide demovloot zodat je deze schitterende machines zelf kunt uitproberen.
Uiteraard hebben we ook een gevarieerde en snel wisselende voorraad gebruikte motorfietsen. Mochten we jouw droommotor niet hebben staan dan zoeken we hem gewoon voor je op. Door onze jarenlange ervaring in de motorhandel en de daarmee opgebouwde contacten kunnen we vrijwel iedere motorfiets leveren. En natuurlijk met de bekende MCW garantie die kan oplopen tot 2 jaar op een gebruikte motorfiets...
 | Naaldwijk, Zuid-Holland |
 | 0174-440771 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken