Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Mooie Honda CB 500 X met ABS. Deze origineel Nederlandse CB500X is compleet met boekjes, tellerrapport, reservesleutel en voorzien van een Optimate druppellader aansluiting. De Honda CB500XA is met zijn fabrieksaf 35KW ook geschikt voor het A2 / code 80 rijbewijs.
Afleverbeurt en garantie is mogelijk tegen meerprijs.
- Neem contact met ons op om een afspraak te maken, wij zijn op afspraak ook 's avonds en in het weekend beschikbaar. Wij zijn ook bereikbaar op Whatsapp.
met vriendelijke groet,
Straver Motoren
De RDW erkende motorzaak in het groene hart van Nederland
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, parallel twin |
Boring x slag | 67|66,8 |
Cilinder inhoud | 471 |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 47|35|8,600 |
Max. koppel | 43|6,500 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16,7 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, diamant type |
Vering voor | Conventionele 41mm telescoopvork, instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Prolink mono met 9-voudig instelbare veervoorspanning, stalen swingarm met rechthoekige buis |
Remmen voor | Enkele wave disc, 320mm, 2 zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele wave disc, 240mm, 1 zuiger remklauw |
Voorband | 120/70ZR-17M/C |
Achterband | 160/60ZR-17M/C |
Wielbasis | 1,410 |
Lengte | 2.080 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1.060 |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Matt Gunpowder Black Metallic, Grand Prix Red, Pearl Metalloid White / Matte Pearl Agile Blue, Candy Energy Orange |
Beschrijving | Eén blik. Na één blik voel je de band met deze CB500F. Deze motorfiets is speciaal voor jou gebouwd, en je weet het… Je glimlacht. Vol vertrouwen geniet je van de agressieve, nieuwe styling en van de gewaagde vormgeving. De weg is helemaal vrij. Ga je gang. Allemaal mogelijk met een A2-rijbewijs. |
Wij zijn de RDW erkende motorzaak in het groene hart van Nederland en gespecialiseerd in de verkoop van gebruikte motoren. Wij beschikken over een eigen werkplaats en hebben jarenlange ervaring. U kunt bij ons niet alleen terecht voor het kopen van een motor maar ook voor reparatie, stalling, het verkopen van uw motor en voor onderdelen. Indien nodig zijn wij in de gelegenheid om uw motor op te komen halen. Neem vrijblijvend contact met ons op (wij werken uitsluitend op afspraak).
 | Lopik, Utrecht |
 | 06-23730354 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken