|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn met geregelde katalysator. |
Boring x slag | 75|56,5 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI Elektronische benzineinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 172|126.4|11.250 |
Max. koppel | 114,5|10.000 |
Koppeling | natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 33/13 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 285 |
ABS | nee |
Frame | aluminium twin-spar-frame |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 135 mm |
Remmen voor | dubbele 3200 mm schijf, radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.400 |
Lengte | 2.030 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1.118 |
Zithoogte | 831 |
Drooggewicht | 180 |
Leverbare kleuren | Repsol, Tricolor, Winning Red, Graphite Black |
Beschrijving | De meest krachtige Fireblade uit de geschiedenis heeft fans en vakjournalisten al in het seizoen van 2006 enthousiast gemaakt. Brute kracht, totale controle: achter dit motto gaat een tot in detail uitgekiende Supersporter schuil die niet bang hoeft te zijn voor zijn concurrentie.
De genen van de CBR 1100 RR Fireblade stammen rechtstreeks af van de motorsport en staan garant voor messcherpe reacties op de gashendel en een krachtige acceleratie. |