Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Sterke motoren, het blok is erg betrouwbaar. De motorblokken hebben een heel goede reputatie. Dit type is gebouwd van 1987 t/m 1996. Voorzien van een nieuwe voorband en een onderhoudsbeurt om weer een jaar te rijden.
-----------------------------------------------------------------
DÉ MOTORSPECIAALZAAK VAN NEDERLAND!
Wij zijn gespecialiseerd in het verbouwen, onderhouden en rijden onder alle weersomstandigheden. Onze uitgebreide winkel met accessoires wordt dagelijks "snoepwinkel voor de motorliefhebber" genoemd door klanten.
Wij leveren standaard elke motor af met 10 dagen gratis allrisk verzekering van Zelfverzekerd Motorrijden.
Kommer Motors
De Standerd 27
3774SC KOOTWIJKERBROEK
T: 0342-480065
W: www.kommermotors.nl
WEBSHOP >> www.motorlook.nl
Opties en Accessoires: handvaten, andere, Sissybar, stuur, ander, Uitlaat verchroomd, Voorzien van een nieuwe voorband en een onderhoudsbeurt om weer een jaar te rijden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Welkom bij ons familiebedrijf! Wij zijn dé specialist in alles op en rond de motorfiets. Je vindt bij ons een divers aanbod voor het verbouwen, onderhouden en rijden op de motor tijdens alle weersomstandigheden.
Ons bedrijf heeft sinds 1997 bestaan onder de naam Kommer Motorparts. Sinds 2018 is de bedrijfsnaam veranderd en heten wij Kommer Motors. In 2018 zijn wij verhuisd naar ons nieuwe bedrijfspand in Kootwijkerbroek.
WERKPLAATS
Onze vakkundige monteurs repareren en onderhouden je motor graag! Zij monteren tevens de accessoires uit de winkel.
BUDDYSEAT ATELIER
Sinds 1999 bekleden wij buddyseats. Je kunt je buddyseat origineel laten bekleden of naar eigen ontwerp.
NIEUWE MOTORBANDEN?
Wij bestellen en/of monteren deze graag voor je. In sommige gevallen monteren wij de motorband zelfs gratis op de velg!
 | Kootwijkerbroek, Gelderland |
 | 0342-480065 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BOOM