Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Motor Centrum Roosendaal biedt aan:
Een Honda X-ADV Adventure motorscooter uit 2017 met 17906km op de teller
Deze
motor scooter staat klaar om plezier te maken!
* Nieuwe Dunlop bandenset!
* Bijzonder nette motorfiets
* NL geleverd
* DCT automaat, double clutch
Vanaf nú in de showroom!
X ADV motorscooter
- Motor Centrum Roosendaal is dé motorzaak van West Brabant.
Kawasaki service dealer
CFMOTO DEALER WEST BRABANT & ZEELAND
Onderhoud en service aan alle merken
Bij ons kunt u terecht voor een uitgebreid aanbod van zowel nieuwe als gebruikte motoren. We zijn dealer van de merken CF Moto en Kawasaki (service) en verzorgen onderhoud aan alle merken in onze werkplaats.
Tevens zijn wij gespecialiseerd in Harley-Davidson. Naast de verkoop verzorgen wij ook het onderhoud aan deze motoren.
Onze werkplaats is uitgerust met de meest moderne diagnoseapparatuur, special tools en de monteurs hebben merkspecifieke opleidingen gevolgd.
Ons aanbod van Harley-Davidson’s bestaat uit modellen uit alle lijnen.
Sportsters: Iron, Low, Lowrider, Nightster XL1200N, 48, 72, XL1200 en XL883 etc.
Dyna: Fat Bob FXDF, Street Bob FXDB, Wide Glide FXDWG, Low Rider FXDL etc.
Softail: Fat Boy FLSTF, Breakout FXSB, Slim FLS, Heritage FLSTC etc.
Touring: Street Glide FLHX, Electra FLHT, Ultra FLHTCHU
V-Rod: Nightrod VRSC, Muscle VRSCF
Trike: FLHXXX
Uiteraard is inruil van uw huidige motor mogelijk.
Gespreide betaling of zakelijk leasen? Check onze website.
In onze kledingshop treft u een uitgebreid aanbod motorkleding, helmen, handschoenen en accessoires.
Kleding van o.a. John Doe, Macna, Evolution
Helmen van Scorpion, Roof en Arai.
We zijn dealer van Zodiac en Motor Cycle Storehouse
Diverse CFMOTO demo-motoren, voor proefritten.
Ook voor motorverhuur en trailerverhuur kunt u bij ons terecht.
Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag 9.00 tot 12:30 en van 13:00 tot 17:30
Zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.
Tot ziens!
Motor Centrum Roosendaal
Gastelseweg 145
4705 AB Roosendaal
0165-559926
info@mcr.nl
www.mcr.nl
Wij zijn aangesloten bij de BOVAG
12 maanden garantie op de aankoop van gebruikte motoren, bij een aankoopbedrag van minimaal 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde en vanaf € 3.000,-
zes maanden garantie op reparatie en onderhoud.
Opties en Accessoires: ABS, Alarmverlichting, Bagagerek, Beveiliging / alarmsysteem, In hoogte verstelbare ruit, Kofferset, Middenbok , Originele uitlaat, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2017/Honda/honda-x-adv-side.jpg) |
Motor | Vloeistofgekoelde L2, SOHC |
Boring x slag | 77|80 |
Cilinder inhoud | 745 |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-FI |
Ontsteking | |
Vermogen | |40,3|6,250 |
Max. koppel | 68|4,750 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling met Hydraulic Dual clutch transmission (DCT) |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13,1 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamant staal |
Vering voor | |
Vering achter | Prolink met schokbreker met instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | |
Remmen achter | |
Voorband | 120/70 R17 |
Achterband | 160/60 R15 |
Wielbasis | 1,590 |
Lengte | 2,245 |
Breedte | 910 |
Hoogte | 1,275 |
Zithoogte | |
Drooggewicht | 238 |
Leverbare kleuren | Digital Silver Metallic, Matte Bullet Silver, Pearl Glare White, Victory Red |
Beschrijving | Het avontuur wacht
Een motorfiets die verder gaat dan de stadsgrenzen.
De wendbaarheid van de X-ADV maakt het dagelijks woon-werkverkeer comfortabel en soepel. En in het weekend onderneem je net zo makkelijk een stevige tourrit. |
Welkom bij MCR Motorrijden is voor vele mensen een hobby, dat blijkt elke zomer maar weer als duizenden mensen er met hun motor erop uit trekken.
De een pikt op een zonnige zondag sportief een paar bochtjes en rijdt vol enthousiasme zijn knieën aan de grond, een ander doet het wat rustiger aan en tokkelt kalm over een kronkelende dijkweggetje en weer een ander tuigt zijn motor op om te vertrekken naar een vakantiebestemming.
Het maakt eigenlijk niet uit op welke manier je met je motor rijd als je er maar plezier aan beleeft, en dat laatste is nu precies wat wij je toewensen!
Veel fijne en veilige kilometers, veel plezier team MCR
![](/icon-location.png) | Roosendaal, Noord-Brabant |
![](/icon-tel.png) | 0165-559926 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken