Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nette en goedlopende motor. Banden en kettingset zijn goed. Fijne all-road motor met topkoffer. Motor heeft een aantal kleine gebruikssporen, verder een nette motor.
Afleveringsbeurt incl. 3 mnd garantie voor € 250,--.
- Bij Swinkels Motoren kunt u terecht voor verkoop, onderhoud en reparatie aan alle Japanse en Europese motormerken. Tevens is er een ruime collectie helmen, kleding en accessoires.
Wij hopen u snel te zien bij Swinkels Motoren, de occasion specialist van Tilburg!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | liquid cooled, 4 stroke |
Boring x slag | 81|66 |
Cilinder inhoud | 680.2 |
Comp. verhouding | 10.0 : 1 |
Kleppen | 4 valves per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronic fuel injection 40mm throttle bodeies |
Ontsteking | |
Vermogen | |44|7750 |
Max. koppel | 60|5500 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | Five-speed |
Verhouding | |
Overbrenging | Chain |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | 173 |
ABS | |
Frame | Semi-double-cradle box-section steel tube |
Vering voor | 41mm leading-axle telescopic fork, 177mm axle travel |
Vering achter | Pro-Link with adjustable compression damping, 173mm axle travel |
Remmen voor | 256mm disc with three-piston callipers |
Remmen achter | 240mm disc |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 130/80-17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 841 |
Drooggewicht | 214 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Welkom bij Swinkels Motoren Tilburg.
Swinkels Motoren heeft een ruim aanbod in gebruikte motoren van de merken BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha.
| Tilburg, Noord-Brabant |
| 013-5431440 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken