Deze zo goed als nieuwe Kawasaki Versys 1000 SE uit 2024 staat klaar om zijn volgende eigenaar te vinden. Deze motorfiets is een BTW-voertuig, wat hem bijzonder interessant maakt voor ondernemers die op zoek zijn naar een stijlvolle en praktische investering.
Naast het uitgebreide Grand Tourer-pakket biedt deze Versys 1000 SE nog enkele aantrekkelijke extra's, zoals een volledig Akrapovic-uitlaatsysteem voor een verbeterde rijervaring, Givi zijbeugels wat een stoere uitstraling geeft en extra veiligheid biedt en om het af te maken een smoke ruitje. Bovendien bevat de Kawasaki fabrieksgarantie tot en met 05-06-2028!
Heeft deze veelzijdige en rijk uitgeruste motor uw interesse gewekt? Bezoek onze winkel en bekijk dit prachtige exemplaar van dichtbij. Onze deskundige medewerkers staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden en u te helpen bij uw keuze. Laat deze kans niet aan u voorbijgaan!
Moto Veda
Galvanistraat 55
6716 AE Ede
Telefoon: 0318-625625
Mail: info@motoveda.nl
Website: www.motoveda.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor
Boring x slag
77|56
Cilinder inhoud
1043
Comp. verhouding
10.3:1
Kleppen
DOHC, 16 kleppen
Brandstof toevoer
Brandstofinjectie: ř38 mm x 4 (Keihin) met ovale gaskleppen
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
120|88,2|9000
Max. koppel
102|7500
Koppeling
Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.692 (35/13)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
21
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Dubbel buis frame, aluminium
Vering voor
43 mm omgekeerde voorvork met KECS gecontroleerde uitgaande demping en elektronisch instelbare veervoorspanning
Vering achter
Bottom-Link Uni-Trak, BFRC lite shock, KECS gecontroleerde uitgaande demping en elektronisch instelbare veervoorspanning
Remmen voor
Dubbele semi-zwevende 310 mm remschijven. Remklauw: Dubbel tegenover liggend 4-zuigers
Remmen achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70 ZR 17 M/C (58W)
Achterband
180/55 ZR 17 M/C (73W)
Wielbasis
1.520
Lengte
2.270
Breedte
950
Hoogte
1.490
Zithoogte
840
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black, Metallic Matte Sovereign Red/Metallic Flat Spark Black
Beschrijving
De Versys 1000 is met zijn sportieve viercilinder krachtbron en sublieme rijwielgedeelte al jaren de koning van het Adventure Sport segment. Voor 2019 is deze alleskunner radicaal vernieuwd en voorzien van vele moderne features zoals rondom LED verlichting, Cruise Control en Cornering Management functie. Daarbovenop introduceert Kawasaki een ongekend complete Versys 1000 SE versie met KECS elektronische vering, LED Cornering lights, een Dual-direction Quickshifter en een TFT Display met Smartphone connectiviteit!
MotoVeda is PREMIUM dealer van Kawasaki, Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia en Moto Guzzi. In onze showroom (1250 m2) in Ede vind je ruim 100 nieuwe en gebruikte, motoren (motor)scooters en MP3's Ook zijn Yamaha, Honda, Kymco, Sym en Peugeot in onze showroom te vinden. Voor het huren van een MP3 of winterstalling kun je ook bij ons terecht. Voor het onderhoud van een (motor) scooter of MP3 ben je van harte welkom! Op zoek naar een passende motor-outfit of helm in onze Revit- en Macna shop helpen wij je graag. MotoVeda is sponsor van de Piaggio MP3 club en DBS club.
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).