Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- ook geschikt voor het A2 rijbewijs op 35KW/Code 80
- inruil / financiering mogelijk
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, viertakt V-twin |
Boring x slag | 88|74.2 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinspuiting: ø34 mm x 2 |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 61|45|7500 |
Max. koppel | 63|6600 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Perimeter, high-tensile steel |
Vering voor | 41 mm telescopic fork |
Vering achter | Offset laydown single-shock, linkage-equipped, with adjustable preload: 7-way |
Remmen voor | Enkele 300 mm remschijf met remklauw met dubbele zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf en remklauw met dubbele zuigers |
Voorband | 120/70R18M/C 59H |
Achterband | 160/60R17M/C 69H |
Wielbasis | 1575 |
Lengte | 2310 |
Breedte | 880 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 680 |
Drooggewicht | 228 |
Leverbare kleuren | Metallic Spark Black |
Beschrijving | Urban Hero
De Vulcan S is allesbehalve een doorsnee motor. Met zijn parallel-twin, unieke frame en speciale wielophanging vormt hij een klasse apart, wat hij onderstreept met zijn onconventionele uiterlijk. De Vulcan S is wars van heersende modetrends of conformistische lifestyles. Zijn doordachte ergonomie, hoge comfort en vertrouwenwekkende rijgedrag maken de nieuwe Vulcan S een goede keuze voor rijders die op zoek zijn naar een stijlvolle motor die precies doet wat ze willen. Toegankelijk in elk opzicht biedt hij iedereen de vrijheid om zichzelf te zijn, en gewoon op te stappen en weg te rijden. |
| Deventer, Overijssel |
| 0570-656006 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken