 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinderlijnmotor |
Boring x slag | 77.0|56.0 |
Cilinder inhoud | 1.043 |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstof injectie: ø 38 mm x 4 (Keihin) met ovalen hulpgaskleppen |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 142|104,5|10,000 |
Max. koppel | 111|7,300 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Twin-tube, aluminium |
Vering voor | 41-mm upside-down-voorvork met instelbare ingaande en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontaal geplaatste gasgevulde monoschokdemper, met traploos instelbare uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele, semi-zwevende 310-mm wave-schijven; Remklauwen: Dubbel, radiaal gemonteerd, monobloc, vier tegenoverliggende zuigers |
Remmen achter | Enkele 250-mm wave-schijf; Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1.435 |
Lengte | 2,045 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1,055 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 221 |
Leverbare kleuren | Metallic matte graphite gray/Golden blazed green, Pearl stardust white/Golden blazed green |
Beschrijving | Naakt, woest en gespierd: de agressief gelijnde Z1000 tilt de sugomi-geïnspireerde Z-stijl naar nieuwe hoogten. Deze machine is ontdaan van alle onnodige opsmuk en straalt daarmee pure, brute functionaliteit uit. Deze nieuwste incarnatie heeft een nog krachtiger motorblok en een sportievere afstemming van vering en demping, waarmee de indrukwekkende Z1000 voor nog meer rijsensatie zorgt en hij zonder meer de meest radicale naked op de markt is. |