Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De nieuwe Z900 SE tilt het ‘’best-in-class’’ concept van zijn voorgangers naar een hoger niveau en combineert streetfighter mentaliteit met premium rem- en veercomponenten van
Brembo en Öhlins. Zijn unieke totaalpakket bestaat uit een krachtige 948cc vier-in-lijn motor, fenomenale handling en geëvolueerde Sugomi styling.
Verder zijn er nieuwe hightech features waaronder een Up/Down Quickshifter, Cruise Control, Cornering Management en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73|56 |
Cilinder inhoud | 948 |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 36 mm met ovalen hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 125|92.2| |
Max. koppel | 98|7 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.692 (35/13) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale Back-link, met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel tegenover liggende 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1450 |
Lengte | 2065 |
Breedte | 825 |
Hoogte | 1065 |
Zithoogte | 795 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: KAWASAKI, YCF |
Opstappen en wegrijden, dat is natuurlijk wat je het liefste doet. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe motor of occasion, bij Motorexperts ben je verzekerd van kwaliteit en persoonlijk advies. Wij vinden de beste motoren en het enige wat je hoeft te doen is genieten van je droommotor. Bekijk het assortiment of vertel ons wat je wensen zijn!
De kleren maken de man, maar óók de vrouw! De motorkleding van Motorexperts zit als gegoten en als er een aanpassing nodig is dan doet Paula dit zelfs ter plekke voor je. Met alleen motorkleding red je het natuurlijk niet. Wat dacht je daarom van een nieuwe helm, handschoenen of gehoorbescherming? Er is nog veel meer, neem een kijkje!
 | Menaam, Friesland |
 | 0518-419650 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken