Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Een opwindend nieuw hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki! De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS. De nieuwe Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen van de legendarische Z1. De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het verleden, het heden als de toekomst!
De Kawasaki Z900RS 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Metallic Diablo Black | €14.249,-
- Ino Red | €14.349,-
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73|56 |
Cilinder inhoud | 948 |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 111|82| |
Max. koppel | 98|6 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.917 (35/12) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 120 mm |
Vering achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1470 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1150 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Deze motor is op voorraad bij:
 | Hoofddorp, Zuid-Holland |
 | niet bekend |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken