Nieuwsbrief:

KTM  1290 SUPER ADVENTURE R - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
Oranje
ktm - 1290-super-adventure-r
ktm - 1290-super-adventure-r
ktm - 1290-super-adventure-r
ktm - 1290-super-adventure-r
ktm - 1290-super-adventure-r
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
De KTM 1290 Super Adventure R wordt aangedreven door een V-twin van 1.301 cc die 160 pk en 103 Nm koppel levert en daarmee tot de krachtigste adventure-motoren op de markt behoort. De motor is gekoppeld aan een soepel schakelende zesversnellingsbak en een slipkoppeling, waardoor hij zelfs onder de zwaarste omstandigheden gemakkelijk te bedienen is.
\r\n
\r\nEen van de opvallendste kenmerken van de 2024 KTM 1290 Super Adventure R is het geavanceerde elektronicapakket met onder meer een TFT-kleurenscherm, ABS in bochten, tractiecontrole en meerdere rijmodi. De motor beschikt ook over WP-vering, die volledig instelbaar is en zorgt voor een soepele en stabiele rit, zelfs op ruw terrein. Het 20-inch voorwiel en het 17-inch achterwiel, in combinatie met de agressieve banden, geven de motor uitstekende off-road capaciteiten en maken het een genot om door uitdagend terrein te rijden.
\r\n
\r\nDe KTM 1290 Super Adventure R heeft een comfortabele en rechte zithouding, waardoor hij geschikt is voor langeafstandsritten. Het zadel is in hoogte verstelbaar en de motor is uitgerust met handkappen, motorbeschermstangen en een grote brandstoftank, waardoor hij praktisch is voor adventure-rijders. De motor heeft ook een ruim en goed ontworpen bagagesysteem, zodat rijders alle spullen kunnen meenemen die ze nodig hebben voor hun volgende avontuur.
\r\n
\r\nKortom, de KTM 1290 Super Adventure R 2024 is een top-of-the-line adventure motorfiets die is ontworpen voor serieuze rijders die de ultieme off-road ervaring willen. Zijn krachtige motor, geavanceerde elektronica en uitstekende rijgedrag maken hem tot een topkeuze voor rijders die een motorfiets willen die alles aankan wat ze tegenkomen. Of je nu op asfalt of op ruw terrein rijdt, de KTM 1290 Super Adventure R is de perfecte motorfiets voor wie de wereld op twee wielen wil verkennen.
  • Ovaa Motors is de motorspecialist van Zeeland sinds 1978!

    -Suzuki Full Range dealer
    -KTM Full Range dealer
    -Husqvarna Full Range dealer
    -GASGAS Full Range dealer
    -Yamaha Off-Road dealer

    Kijk op onze website bij Services voor inruil/inkoop, financiering, verlengde garantie en het direct afsluiten van Uw gratis 10 daagse All-Risk motorverzekering!





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Ovaa Motors
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion