Het beest is ontwaakt uit zijn winterslaap: De KTM 1390 SUPER DUKE R heeft zonder aankondiging het Naked-segment veroverd, en met recht; er staat een nieuw beest aan de top van de voedselketen.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
2 cilinder 4 takt V75
Boring x slag
71|110
Cilinder inhoud
1350
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
187|140|10.500
Max. koppel
145|8250
Koppeling
PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting 525
Starter
electrisch
Tankinhoud
17.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Chrome-moly tubular space frame, powder-coated
Vering voor
48 mm WP Apex USD forks
Vering achter
WP Apex monoshock
Remmen voor
2 x 320 mm Brembo Monoblock
Remmen achter
Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
200/60 ZR17
Wielbasis
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
834
Drooggewicht
200
Leverbare kleuren
Oranje,Zwart
Beschrijving
De KTM 1390 Super Duke R voor 2024 en KTM 1390 Super Duke R Evo zijn zonder vooraankondiging het Naked-segment binnengedrongen en hebben de concurrentie één ding heel duidelijk gemaakt: er staat een nieuw beest bovenaan de voedselketen.
2024 wordt het jaar van 30 Years of Duke; de volledig nieuwe KTM 1390 Super Duke R en zijn geavanceerde stalgenoot, de KTM 1390 Super Duke R Evo, zijn geëvolueerd tot de meest angstaanjagende uitvoeringen tot nu toe.
De cijfers liegen er niet om: met een cilinderinhoud van 1350 cc, een vermogen van 190 pk bij 10.000 tpm en een koppel van 145 Nm bij 8000 tpm scheuren de modellen het asfalt aan stukken. Hun nieuwe, agressievere looks laten ook geen twijfel bestaan over hun felle karakter. Maar wat nog indrukwekkender is dan deze cijfers, is hoe effectief de DUKE de kracht van de motor op het asfalt overbrengt.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: SUZUKI in 2008 - In 1999 presenteerde Suzuki de GSX1300R Hayabusa, een motor waarvoor nog geen klasse bestond, maar die er een voor zichzelf heeft afgedwongen: de Ultimate Sports Machine. Vernoemd naar de Japanse valk die zich met snelheden van meer dan 300km per uur op zijn prooi stort met een stroomlijn die als een mes door de rijwind snijdt. Acht jaar later wordt de legende voortgezet met een compleet nieuwe Hayabusa met een vermogen van maar liefst 194pk!
De nieuwe Intruder C1800R met de ultieme "classic cruiser look" in combinatie met een zeer krachtig 1800cc V-Twin motorblok. Een ongekend hoog koppel zorgt op ieder gewenst moment voor voldoende acceleratie en het gecombineerde remsysteem zorgt dat je ook ruim op tijd weer stil staat.
Naast de Intruder M1800R zal in 2008 ook de nieuwe M1800R2 leverbaar zijn. Voorzien van een fraai gestylde koplampunit is maakt deze "naked" power cruiser de Intruder familie compleet!
In 2001 presenteerde Suzuki op de Tokyo Motorshow de zeer vooruitstrevende B-King als conceptmodel. Vriend en vijand was verrast door het spectaculaire design en de stoere looks van de B-King. Het overweldigende aantal positieve reacties dat Suzuki op het conceptmodel kreeg was reden genoeg om de B-King ook daadwerkelijk in productie te brengen en wel nagenoeg ongewijzigd!