Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
KTM 690 SMC R
Bouwjaar 2023
7481 km
Deze 690 SMC R is als nieuw, afkomstig van 1e eigenaar en voorzien van PowerParts Zadel, Led koplamp en Arrow uitlaatdemper.
Bij aflevering voorzien van:
- Onderhoudsbeurt
- Nieuwe achterband
Fabrieksgarantie 04-2025
---------------------------------------------------------
Voorzien van:
- Arrow uitlaatdemper
- PowerParts zadel
- Naafbeschermers
- Led koplamp
- Kleine spiegels
- ABS
- TractionControl
---------------------------------------------------------
- Financiering mogelijk.
- Inruil van nette goed onderhouden motoren is mogelijk tegen handelsprijzen.
Ook voor onderhoud, reparatie en bandenservice kunt u bij ons terecht.Wij werken op afspraak en hanteren geen vaste openingstijden.
Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch of middels Whatsapp contact met ons opnemen.
Zie onze website www.motomondial.nl voor meer foto's in hoge resolutie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2023/KTM/PHO_BIKE_90_RE_690-SMC-R-MY23.jpg) |
Motor | LC4 690 eencillinder, viertakt |
Boring x slag | 105|80 |
Cilinder inhoud | 690 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | |55| |
Max. koppel | | |
Koppeling | PASC (TM)-slipperkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting, X-Ring 5/8 x 1/4 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13,5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chroom-molybdeen buisframe, gepoedercoat |
Vering voor | WP USD Ø 48 mm |
Vering achter | WP-schokdemper met Pro-Lever linksysteem |
Remmen voor | 2 x Brembo monoblock four-piston radial fixed calliper, 320 mm remschijf, vast |
Remmen achter | Brembo enkele zuiger, remschijf 240 mm, zwevend |
Voorband | Bridgestone S21 17 |
Achterband | Bridgestone S21 17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 890 |
Drooggewicht | 147 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De KTM 690 SMC R legt de lat hoger voor asfalthooligans. Het gereviseerde chassis wordt aangevuurd door de nieuwste 690 LC4 motor en een geüpdatet elektronicapakket, dus of je nu je asfaltscheurende talenten op bergweggetjes of op het parcours inzet, je drift de toekomst in met een maximale grijns en je aderen kloppend van de adrenaline. Het rijgemak wordt vergroot door de nieuwste volledig instelbare WP APEX ophanging, dus alles waar jij aan hoeft te denken is je richten op de weg voor je en de gashendel zo ver mogelijk open draaien. |
![](/icon-location.png) | Oudemolen, Noord-Brabant |
![](/icon-tel.png) | 0653836218 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken