Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/Moto_Guzzi/Griso.jpg) |
Motor | luchtgekoelde viertakt 90° v-twin |
Boring x slag | 92|80 |
Cilinder inhoud | 1064 |
Comp. verhouding | 9,8 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Weber-Marelli electronische injectie |
Ontsteking | digitaal electronisch |
Vermogen | 88||8.000 |
Max. koppel | 70|5.400 |
Koppeling | droge koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | |
Vering voor | volledig instelbare 43 UPSD |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, enkelzijdige ophanging |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 282 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 180/55-17 |
Wielbasis | 1.560 |
Lengte | 2.250 |
Breedte | 870 |
Hoogte | |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 229 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Griso is uitgerust met de dichte cardanswingarm constructie Compact Reactive Shaft Drive van Moto Guzzi. |
Swift Motoren voor in en verkoop motoren, reparatie en onderhoud van alle soorten motoren. Altijd 30 lowbudget motoren op voorraad.
![](/icon-location.png) | Almere, Flevoland |
![](/icon-tel.png) | 036-5255590 |
Wist u dat: In de motortaal "Klemmer" betekent: Door onvoldoende koeling en/of niet optimale smering, kan de temperatuur van cilinder en zuiger zodanig stijgen, dat de zuiger meer wil uitzetten dan de cilinder toelaat. De oliefilm tussen zuiger en cilinderwand wordt dan op de heetste plaatsen weggedrukt, of verbrandt, waardoor direct contact tussen zuiger en cilinderwand ontstaat. Op dat moment wrijft de zuiger een dun laagje aluminium op de stalen cilinderwand. Dit is het eigenlijke klemmen, wat tijdens het rijden wordt gevoeld als het inhouden van de motor. Na afkoeling en het lostrappen van het blok kan de motorrit doorgaans weer worden hervat. Zij het dat demontage en opschuren van zuigerrok en cilinderwand noodzakelijk is om herhaling van dit onprettige
verschijnsel te voorkomen. Het opgesmeerde zuigermateriaal moet met fijn schuurpapier van de cilinderwand worden verwijderd. Eveneens dienen de vreetplekken op de zuiger met schuurlinnen te worden bewerkt. In de regel zal vervanging van de zuigerveren ook noodzakelijk zijn. Een klemmer doet zich meestal voor bij een storing in het smeersysteem o f wanneer te lang op topsnelheid wordt gereden onder zware omstandigheden als warm weer of bergachtige trajecten.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken