Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2023/MOTO%20GUZZI/.jpg) |
Motor | Transversale 90 ° V ‐ twin, twee kleppen per cilinder (titaniuminlaat). |
Boring x slag | 84|77 |
Cilinder inhoud | 853 |
Comp. verhouding | 10.5: 1 |
Kleppen | 2 kleppen met lichtmetalen stoters en tuimelaars per cilinder |
Brandstof toevoer | Brandstofsysteem Elektronische injectie; Ø 52 mm enkele gasklephuis. |
Ontsteking | |
Vermogen | 80 |59|7.750 |
Max. koppel | 80|5.000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 l (5 reserve). |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | dubbel wiegframe van ALS-staal met uitneembare elementen. |
Vering voor | Ondersteboven hydraulische telescopische vork Ø 41 mm, met instelbare verlenging en veervoorspanning. |
Vering achter | Achterbrug Dubbelzijdig met zijdelingse monoschokdemper, verstelbaar verlenging en veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele roestvrijstalen zwevende schijf Ø 320 mm, radiale Brembo-remklauwen met 4 tegenovergestelde zuigers. |
Remmen achter | 58/5000 Roestvrij stalen schijf Ø 260 mm, zwevende 2 zuigers remklauw |
Voorband | 110/80. |
Achterband | 150/70. |
Wielbasis | 1530 |
Lengte | 2240 |
Breedte | 950 |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 208 |
Leverbare kleuren | Nero Etna, Verde Altaj |
Beschrijving | Een eerbetoon aan het avontuur in de zuiverste zin van het woord. De nieuwe V85 TT is een voor elke reis ontworpen motorfiets waarin de laatste vernieuwingen, het geperfectioneerde comfort en grote historische erfgoed van Moto Guzzi samenkomen. Hij is stijlvol, solide, functioneel en levert moderne prestaties, nu met Euro 5-typegoedkeuring. |
| Dealerschappen: MOTO GUZZI |
Wie de beste service voor zijn motorfiets wil is bij ons aan het goede adres. We zijn in 1999 uit pure liefhebberij voor alles wat met motoren te maken heeft begonnen in een kelderbox. Inmiddels hebben we een prachtige motorzaak waar we naast BMW’s ook vrijwel alle andere merken repareren. In onze stijlvolle winkel vind je kleding, helmen en accessoires van diverse topmerken.
Ook hebben we altijd een mooie selectie occasions. En niet te vergeten: We zijn exclusief dealer van MOTO GUZZI, een historisch merk dat onverwacht veel te bieden heeft.
![](/icon-location.png) | Amsterdam, Noord-Holland |
![](/icon-tel.png) | 020-6945087 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken