Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
NIEUW STAAT!
Motorfiets is door ons nieuw geleverd
en afkomstig van eerste eigenaar.
Motor heeft ze jaarlijkse onderhoud al
gehad en staat klaar voor vertrek.
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde Parallel Twin. |
Boring x slag | 90|68 |
Cilinder inhoud | 865 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | multipoint injectie |
Ontsteking | DCI |
Vermogen | 68|50|7,500 |
Max. koppel | 69|5,800 |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 41/15 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stale wiegframe |
Vering voor | Kayaba, 120mm veerweg, 41mm voorvork |
Vering achter | Schokbrekers met 106 mm veerweg |
Remmen voor | 310 mm schijfrem, Nissin remklauw |
Remmen achter | 255 mm schijfrem, Nissin remklauw |
Voorband | 100/90 19 |
Achterband | 130/80 17 |
Wielbasis | 1,500 |
Lengte | 2,230 |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1,100 |
Zithoogte | 775 |
Drooggewicht | 205 |
Leverbare kleuren | Jet Black, Fusion White/Aegean Blue |
Beschrijving | Retro en modern hand in hand. Het dubbel ingespoten reactievermogen van de 865cc paralleltwin. Soepel optrekken, dubbelop genieten. Het rustige ritme van de dubbele peashooter uitlaat. Chromen motorkappen. Zwart dashboard met toerenteller. Triumph logo op het zadel. Lakpatroon met twee tinten. Spaakwielen. Stofhoezen voor voorvorken. De complete look. Motorrijden zoals het hoort. Rijden met een glimlach.
De klassieke stijl uit de Sixties zou niet compleet zijn zonder spaakwielen of peashooter-uitlaat die oorspronkelijk in 1959 op de allereerste Bonneville motoren werden gebruikt. De moderne schijfremmen, de ophanging en het stalen draagframe sluiten hier naadloos bij aan en zorgen ervoor dat de T100 mans genoeg is voor de moderne wegen. Traditionele kleurenschemas met twee kleuren en een met de hand aangebrachte streep, of tijdloze Jet Black alternatieven bij de zwarte editie, passen perfect bij het karakter van de T100 en completeren de historische look. |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 | Mijdrecht, Utrecht |
 | 0297-285218 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken