Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
WOW
Een heuse Schuurvondst!!
Deze Rocket III is door ons in 2008
nieuw geleverd!!
Motor heeft ze jaarlijkse beurt en
nieuwe banden al gekregen!
En staat klaar voor de nieuwe
eigenaar
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder in lijn |
Boring x slag | 101.6 mm x 101.6 mm |
Cilinder inhoud | 2294 cc |
Comp. verhouding | 8.7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Multipoint injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 140 pk / 104 kW bij 6000 tpm |
Max. koppel | 200 Nm bij 2500 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 2.929:1 |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Tubular steel, twin spine |
Vering voor | Kayaba 43mm upside down voorvork, 120mm veerweg |
Vering achter | Dubbele schokdemper met 5 instelmogelijkheden, 105 mm veerweg |
Remmen voor | Dubbele 320 mm remschijf, Nissin remcilinder |
Remmen achter | 316 mm remschijf, Brembo remcilinder |
Voorband | 150/80 R 17 |
Achterband | 240/50 R 16 |
Wielbasis | 1695 mm |
Lengte | 2500 mm |
Breedte | 970 mm |
Hoogte | 1165 mm |
Zithoogte | 740 mm |
Drooggewicht | 320 kg |
Leverbare kleuren | Claret, Phantom Black |
Beschrijving | De Triumph Rocket III is een klasse apart binnen de cruiser wereld. Hij heeft niet alleen de grootste cilinderinhoud maar ook een duizelingwekkende look en levert verbazingwekkende prestaties. De driecilinder die deze motor aandrijft heeft een cilinderinhoud van maar liefst 2.294cc, in de cilinderkop zitten twaalf kleppen en wat de prestaties betreft zijn de cijfers zo mogelijk nog indrukwekkender. De driecilinder levert een maximum koppel van 200 Newtonmeter bij amper 2.500 toeren per minuut. |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 | Mijdrecht, Utrecht |
 | 0297-285218 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken