Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
pas groot onderhoud gehad zie foto,s keurige motor
op deze motor zit 3 maanden garantie op alles en geen afleveringkosten.
QCMOTORTECHNIEK is een kleine motorzaak
waar kwaliteit en service op nummer 1 staat,specialist op
BMW gebied maar u kunt met alle merken bij ons terecht.
Wij zijn niet alle dagen aanwezig , wilt u komen kijken even in overleg.
Hopelijk tot snel !
Altijd telefonisch/mail en via whatsapp bereikbaar !
Opties en Accessoires: Deze motor heeft navigatie,korte kenteken plaat houder/ achterlicht met knipperlicht.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74|52.3 |
Cilinder inhoud | 675 |
Comp. verhouding | 12.65:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | multipoint injectie |
Ontsteking | CDI |
Vermogen | 107||11700 |
Max. koppel | 69|9100 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 34/13 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.4 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | instelbare 41 mm voorvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | dubbele schokbreker, 126 mm veerweg |
Remmen voor | dubbele remschijf 308 mm, voorinstelbaar, 126 mm veerweg |
Remmen achter | 220 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1395 |
Lengte | 2030 |
Breedte | 736 |
Hoogte | 1250 |
Zithoogte | 500 |
Drooggewicht | 167 |
Leverbare kleuren | Jet Black, Fusion White, Roulette Green |
Beschrijving | |
Een leven vol motorpassie.
Mijn naam is Quido Cahuzak. De QC achter QC Motortechniek. Met bijna 25 jaar ervaring in de motorbranche, ben ik bijna mijn gehele werkzame leven actief in deze dynamische branche. Op mijn twintigste heb ik mijn diploma’s 2e en 1e motorfietstechnicus gehaald. Daarna heb ik tevens mijn bevoegdheid als leermeester afgerond. Als motorfietstechnicus heb ik het grote genoegen gehad om bij verschillende gerenommeerde merkdealers werkervaring op te doen. De boxertechniek van BMW en de desmodromische klepbediening van Ducati hebben voor mij geen geheimen meer. Daarnaast heb ik gewerkt bij zogenaamde multi-dealers. Motorfietsdealers met verschillende merken in hun showroom (en werkplaats). Denk hierbij met name aan de Japanse merken Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki en de exclusieve Europese merken als Moto Guzzi en KTM. Al deze motorfietsen hebben iets unieks. Hun eigen ‘karakter’. Maar na al die jaren ervaring kan ik één ding wel concluderen; in basis is iedere motorfiets hetzelfde. Dat laatste klinkt saai. Zeker na een kwart eeuw motorfietsen repareren en onderhouden. Maar hoe saai het ook mag klinken, ik doe niets liever. Iedere motorfiets, iedere reparatie of onderhoudsbeurt pak ik vol liefde aan. Ik prijs mij een gelukkig man. Ik heb van mijn hobby en passie mijn werk gemaakt. Regelmatig krijg ik vragen over motorreparaties, onderhoud en andere technische vragen over motorfietsen. Op mijn YouTube-kanaal geef ik hier antwoorden op.
| Almere, Flevoland |
| 0642242451 |
Wist u dat: In de motortaal "Big Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber o f Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introductie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgevoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich overigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon veranderen. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de Engelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken