Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette motor.
- Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren. - Zaterdag 23 november zijn we vanaf 13.30 gesloten. U kunt ons altijd bereiken op 06 54241945
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Luchtgekoeld, DOHC, parallel-twin |
Boring x slag | 90|68 |
Cilinder inhoud | 865 |
Comp. verhouding | 9,2 ; 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Dubbele carburateur met gaskleppositiesensor en elektronische verwarming |
Ontsteking | Digitale inductieontsteking |
Vermogen | 70|52|7.250 |
Max. koppel | 72|5.750 |
Koppeling | Natte, meervoudige plaatkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 190 |
ABS | nee |
Frame | stalen dubbel wiegframe |
Vering voor | met veervoorspanning instelbare 41 mm telescopische voorvork |
Vering achter | met veervoorspanning instelbare dubbele dempers |
Remmen voor | enkele 320 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Remmen achter | enkele 255 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 130/80 R 17 |
Wielbasis | 1.490 |
Lengte | 2.150 |
Breedte | 695 |
Hoogte | 1.095 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 205 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Thruxton 900 borduurt voort op de Spartaanse caféracers uit de jaren zestig en ontleent zijn naam aan de legendarische race-Triumphs uit dezelfde periode. Kenmerkend zijn het lage stuur, de ver naar achteren geplaatste voetsteunen en de suggestieve opstaande zittingrand. Leverbare kleuren Jet Black/Silver, Racing Yellow/Silver, Caspian Blue/Silver. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
| Scharnegoutum, Friesland |
| 0515-785285 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken