Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
DezeTriumph Tiger 1050 ABS is een alleskunner. Toeren met zijn tweetjes. Rennen over bochtige dijken en braaf tussen de files doorsukkelen naar het werk. Een allrounder met flair, karakter stijl, dynamiek, een milde macho en een dynamische sparring partner op het bochtigste asfalt. Comfortabel genoeg voor lange trips en functioneel genoeg voor woon werk verkeer. Deze motor is voorzien van ABS, Spyball alarm, handkappen, valblokken en een onderspoiler. we leveren deze motor All-In af met een afleverbeurt, op naam zetten en 2 maanden garantie.
-----------------------------------------------------------------
DÉ MOTORSPECIAALZAAK VAN NEDERLAND!
Wij zijn gespecialiseerd in het verbouwen, onderhouden en rijden onder alle weersomstandigheden. Onze uitgebreide winkel met accessoires wordt dagelijks "snoepwinkel voor de motorliefhebber" genoemd door klanten.
Wij leveren standaard elke motor af met 10 dagen gratis allrisk verzekering van Zelfverzekerd Motorrijden.
Kommer Motors
De Standerd 27
3774SC KOOTWIJKERBROEK
T: 0342-480065
W: www.kommermotors.nl
WEBSHOP >> www.motorlook.nl
Opties en Accessoires: ABS, Alarmsysteem, Middenbok, Onderspoiler, Originele uitlaat, Stuurdempers, Voorvorkbeschermers, Deze motor is voorzien van ABS, Spyball alarm, handkappen, valblokken en een onderspoiler. We leveren deze motor All-In af met een afleverbeurt, op naam zetten en 2 maanden garantie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Welkom bij ons familiebedrijf! Wij zijn dé specialist in alles op en rond de motorfiets. Je vindt bij ons een divers aanbod voor het verbouwen, onderhouden en rijden op de motor tijdens alle weersomstandigheden.
Ons bedrijf heeft sinds 1997 bestaan onder de naam Kommer Motorparts. Sinds 2018 is de bedrijfsnaam veranderd en heten wij Kommer Motors. In 2018 zijn wij verhuisd naar ons nieuwe bedrijfspand in Kootwijkerbroek.
WERKPLAATS
Onze vakkundige monteurs repareren en onderhouden je motor graag! Zij monteren tevens de accessoires uit de winkel.
BUDDYSEAT ATELIER
Sinds 1999 bekleden wij buddyseats. Je kunt je buddyseat origineel laten bekleden of naar eigen ontwerp.
NIEUWE MOTORBANDEN?
Wij bestellen en/of monteren deze graag voor je. In sommige gevallen monteren wij de motorband zelfs gratis op de velg!
| Kootwijkerbroek, Gelderland |
| 0342-480065 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken