Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Goed onderhouden FJR 1300 met ABS. Fijne tour machine voor vele doeleinden. Verkoop in opdracht van onze klant.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2005/Yamaha/fjr1300a.jpg) |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 16 kleppen |
Boring x slag | 79|66.2 |
Cilinder inhoud | 1298 |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische injectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 143.5|107|8000 |
Max. koppel | 134.4|7000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 2.529 |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | 245 |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | Telescoop |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem, Ø282 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1515 |
Lengte | 2195 |
Breedte | 760 |
Hoogte | 1435 |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 251 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: NIMOTO, SUZUKI |
Jan Dokter Motors B.V.
Al meer dan 24 jaar het adres voor nieuwe en gebruikte motorfietsen van alle merken. Ook voor onderhoud, taxatie en reparatie staan wij voor alle merken klaar!
* Huur bij ons een Motor
* Wij kopen uw gebruikte Motor
* Haal & Breng service
* Onze schadeservice
* Winterstalling
* Handige links
![](/icon-location.png) | Ede, Gelderland |
![](/icon-tel.png) | 0318-610081 |
Wist u dat: In de motortaal "Integraal" betekent: Integraalhelm. Ook wel klokhelm genoemd. Een helm die het gehele hoofd, inclusief het gezicht, bedekt (integraal =totaal). De integraalhelm werd overgenomen uit de autoracerij en raakte in de jaren zeventig in zwang bij het merendeel der motorrijders. Het gestroomlijnde uiterlijk en het vizier suggereerden snelheid en veiligheid, maar de praktijk heeft geleerd dat aan de integraalhelm ook nadelen verbonden zijn. Het is niet gezegd dat in geval van een ongeluk de integraalhelm de meeste garantie voor veiligheid biedt. Door het wegslaan van het hoofd kan een motorrijder zijn sleutelbeen breken door de rand aan de onderkant van de helm. Tevens is verstikking is sommige gevallen mogelijk, wanneer bij een val de helm wordt volgeschept met zand. Door de meeste motorrijders wordt de integraalhelm niettemin verkozen boven de jethelm of het spotje vanwege zijn bescherming tegen wind en regen, en vanwege het uiterlijk. Door berijders van antieke motorfietsen, custommotorfietsen en choppers wordt de integraalhelm als een misplaatste keuze beschouwd. Rechtop gezeten op de motorfiets vloekt een integraalhelm met de stijl van een dergelijke motorfiets. De gestroomlijnde integraalhelm harmonieert met een voorovergebogen positie.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken