Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2018
BTW motor (zakelijke rijders kunnen de
Btw van de verkoop ,prijs terug
vorderen) - van 1e eigenaar in
topstaat met korte plaathouder - Puig
valbescherming - keuze uit comfort of
standaard zadel. Prijs is rijklaar
Incl. afl. beurt en Gar.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 79.0|50.9 |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 160.4|118.0|11.500 |
Max. koppel | 111.0|9.000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium Deltabox-frame |
Vering voor | 120 mm |
Vering achter | 120 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
Wielbasis | 1.400 |
Lengte | 2.095 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1.110 |
Zithoogte | 825 |
Drooggewicht | 210 |
Leverbare kleuren | Night Fluo, Tech Black, Race Blu |
Beschrijving | Vermogen. Koppel. Wendbaarheid. De MT-10 is dé motorfiets die u altijd al wilde hebben! De MT-10 is veruit de krachtigste MT ooit! En de tijd voor The Next Level of Darkness is nu aangebroken.
U hebt al heel wat kilometers gereden. Dus u weet precies wat u wilt. Veel vermogen en messcherp bochtenwerk! En een natuurlijke zitpositie waardoor u zich op ieder soort wegdek thuis voelt. Ervaar de Ray of Darkness met de MT-10.
De MT-10 biedt u ultieme power, toonaangevende rijeigenschappen en totale beheersing. Aangedreven door een 998cc crossplane motorblok, speciaal ontwikkeld voor extra koppel in het lage en middentoerengebied. Door gebruik te maken van een speciaal ontworpen lichtgewicht aluminium Deltabox chassis met een ultrakorte wielbasis, heeft de berijder een natuurlijke Mass Forward rijhouding |
Ons bedrijf is ontstaan uit passie voor motoren en techniek.
Dateert uit 1995 en begonnen aan de Molenstraat in Fijnaart in een winkelpand waar vroeger een kapperszaak/tabakszaak was gevestigd met een ruimte als showroom waar we ongeveer 15 motoren in kwijt konden.
Ik zelf werkte toen nog als monteur bij een universeel autobedrijf in Fijnaart, maar was al snel vele avonden aan het sleutelen aan de motoren.
Een paar jaar later ben ik een samenwerking aan gegaan met mijn toenmalige compagnon. In 2004 zijn we verhuisd naar de huidige locatie aan de Patrijsstraat 2a waarna we in 2005 alleen zijn doorgegaan met het bedrijf omdat mijn compagnon toen andere interesses kreeg, de samenwerking is altijd goed verlopen.
| Fijnaart, Noord-Brabant |
| 0168-463883 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken