Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Hele mooie Yamaha T-MAX
- AKRAPOVIC
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, 1 cilinder |
Boring x slag | 66|73 |
Cilinder inhoud | 499 |
Comp. verhouding | 11,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 43.5|32|7500 |
Max. koppel | 46.4|6500 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | Automaat met V-riem |
Verhouding | |
Overbrenging | V snaar |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11.8 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | CF-gegoten aluminium frame |
Vering voor | Telescopische voorvork |
Vering achter | Swingarm (Monocross) |
Remmen voor | Twee remschijven, Ø 267 mm |
Remmen achter | Enkele remschijf, Ø 267 mm |
Voorband | 120/70-15 |
Achterband | 160/60-15 |
Wielbasis | 1580 |
Lengte | 2195 |
Breedte | 775 |
Hoogte | 1337 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 225 |
Leverbare kleuren | Midnight black, moon shadow, competition white |
Beschrijving | De TMAX is een pure expressie van kracht, schoonheid en perfectie in balans. Elk nieuw detail spreekt de taal van performance en comfort, hetgeen een uniek rijdersgevoel geeft. |
| Bathmen , Overijssel |
| 06-38357616 |
Wist u dat: In de motortaal "Suicide clutch" betekent: Voetkoppeling, met de linkervoet bediend, uitgevoerd op met name Amerikaanse motorfietsen als Indian, Harley-Davidson, Henderson, Ace en Exelcior. De term raakte in zwang toen in de jaren veertig handkoppeling wereldwijd de standaard werd voor moderne motorfietsen. Toen aan het
einde van de jaren zestig in de VS een zelfbouwrage losbarstte, waarbij als basis werd uitgegaan van een zware Harley-Davidson of Indian, kozen veel chopper-bouwers en customizers voor handkoppeling en footshift. Een bepaalde subtrend, veroorzaakt door de film Easy Rider, was het handhaven van het voetkoppelingspedaal - teruggebracht tot een vaak onergonomisch pedaaltje dat achteroverliggend op de chopper nauwelijks nog met de voet te bedienen was. Zo wilde het nog wel eens gebeuren dat stilstaand met ingeschakelde versnelling en ingetrapt voetkoppelingspedaal door de trillingen van het stationair stampende motorblok het pedaal vanzelf terugklapte naar de gekoppelde positie. De motor kon zo zichzelf als een raket lanceren op het moment dat bijvoorbeeld bij een kruispunt werd gewacht op een aanstormende Greyhoundbus, waardoor motorfiets met berijder onder de voorbij walsende Greyhound belandde. Een dergelijk fataal incident wekte voor omstanders en zeker voor de chauffeur van de Greyhoundbus de indruk dat een motorrijder moedwillig een einde aan zijn leven had willen maken. De werkelijke oorzaak moge nu bekend zijn. zie Jockey shift.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken