Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Supermooie Yamaha XJR1300 - Boekjes & Onderhoudshistorie - Valprotectie - Stalen remleidingen - Middenbok - Verstelbare hevels
- Meer dan 600 motoren op voorraad, dus altijd raak!
- Professioneel advies, samen ruim 200 jaar ervaring.
- Specialistisch werkplaatsteam, ruime bezetting snelle service.
- Tot 36 maanden garantie mogelijk*
- Aflevering februari maart april mei etc mogelijk pas betalen bij aflevering!
- Uitgebreide financierings opties*
- Inruil, proefrijden, thuis bezorgen*
- 10 dagen gratis All Riskverzekering**
- Wij leveren ook nieuwe motoren*
Check onze vernieuwde site voor de meest spectaculaire actie's!
Goed kleding advies nodig van iemand die rustig de tijd voor u neemt? Kom langs in de onze kledingshop en laat je adviseren door onze Margreet! Gespecialiseerd in o.a. grote en kleine maten motorkleding.
Check onze webshop met een fantastisch aanbod & sportieve prijzen. www.barbiermotorsport.nl
Barbier Motorsport
Oeveraseweg 6
7971 PA Havelte
0521-342960
Volg ons ook op:
TikTok : @barbiermotorsport
Instagram : @barbiermotorsport
Facebook : @barbiermotorsport
Pinterest : @barbiermotorsport
* Vraag naar de voorwaarden.
** Vooraf aanmelding noodzakelijk, geen aanmelding is niet verzekerd.
*** Alle moeite is genomen om de informatie op deze advertentie zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Schrijf- en zetfouten zijn dan ook voorbehouden. Acteer daarom niet alleen naar aanleiding van deze advertentie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Aan onze advertentie's kunnen geen rechten ontleend worden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | luchtgekoeld, 4-takt, 4 cilinder, DOHC |
Boring x slag | 79.0|63.8 |
Cilinder inhoud | 1.251 |
Comp. verhouding | 9.7 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | injectiesysteem |
Ontsteking | |
Vermogen | 98|71.9|8000 |
Max. koppel | 108.4|6000 |
Koppeling | nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | staal, dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, 130 mm |
Vering achter | swingarm met twee ohlins-schokdempers 120 mm |
Remmen voor | twee remschijven diameter 298 mm |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 267 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C |
Achterband | 180/55 ZR17M/C |
Wielbasis | 1500 |
Lengte | 2175 |
Breedte | 765 |
Hoogte | 1115 |
Zithoogte | 795 |
Drooggewicht | 245 |
Leverbare kleuren | silver tech, midnight black |
Beschrijving | Motortechniek met een genadeloze uitstraling. Een kennismaking met de XJR1300 laat een gevoel van pure opwinding achter, met diep ontzag. Met de XJR1300 valt niet te spotten. Qua vermogen, technologie en styling bestaat er geen enkel alternatief.
De XJR1300 is een technisch meesterwerk, dat het klassieke concept van luchtkoeling combineert met moderne hightech-motortechnologie: vier kleppen per cilinder, brandstofinjectie en een fantastisch klinkend EXUP-uitlaatsysteem Het perfect uitgebalanceerde rijwielgedeelte maakt het geheel compleet: een stalen dubbel wiegframe en een aluminium swingarm met twee volledig instelbare Öhlins-schokdempers
Ook de instelbare Ø 43 mm voorvork, de 4-zuiger monobloc-voorwiel remklauwen, de zwevend gemonteerde Ø 298 mm remschijven en de driespaaks lichtmetalen velgen dragen bij aan die compromisloze uitstraling. Een moderne klassieker die een authentiek design combineert met State-of-the-Art-technologie.
Retro design perfect verpakt in één blok graniet, een legende. We hebben regelmatig ons kunnen getoond door wereldtitels te behalen. Ook als het gaat om de modernste technologie en prestaties staat Yamaha op de hoogste trede.
Onze motorfietsen boezemen ontzag in, van de intimiderende VMAX tot de 'supermotard' flair van de XT660X.
Maar uitstraling zonder een krachtig hart telt niet mee - vandaar de high performance motorblokken en een framedesign dat puur gericht is op comfort en perfecte rijeigenschappen. |
Welkom bij de gezelligste motorzaak van Drenthe!
Wij hebben ruim 500 motoren op voorraad, een mooie werkplaats en kledingafdeling. Alle merken zijn bij ons vertegenwoordigd. Voor nette motoren, scherpe prijzen en net dat stapje extra komt u naar Havelte!
| Havelte, Drenthe |
| 0521-342960 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken