Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Garantie: 24 md+36 md beperkt
Droomt u van uw eerste motorfiets? Misschien bent u een ervaren rijder die een nieuwe lichtgewicht met de allure van een grote motorfiets zoekt? In beide gevallen kan de XSR125 Legacy uw dromen waarmaken. Dit modieuze, authentieke en mooie Sport Heritage model met een tijdloos design is een perfecte machine om te genieten van het pure motorrijden.
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, enkel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 52.0|58.6 |
Cilinder inhoud | 124.7 |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofsysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 15.0|11.0|10.000 |
Max. koppel | 11.5|8,000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, Ĝ37 mm, veerweg 130 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem), veerweg 110 mm |
Remmen voor | Hydraulisch remsysteem met één remschijf, Ĝ 267 mm |
Remmen achter | Hydraulisch remsysteem met één remschijf, Ĝ 220 mm |
Voorband | 110/70-17 |
Achterband | 140/70-17 |
Wielbasis | 1.330 |
Lengte | 1.960 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1.065 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Historic Black |
Beschrijving | Als je de XSR125 Legacy wat beter bekijkt, zul je zien dat hij is gebouwd om in elke situatie op te vallen. Spaakwielen met goudkleurige velgen, evenals de ronde koplampbehuizing en ronde LCD-display geven deze neo-retro een pure look en feel die nooit uit de mode raakt. En je zult de prachtig vormgegeven details gaan waarderen, waaronder de aluminium beugels, de speciale ingehouden kleuren en de stijlvolle graphics.
En zodra je de vloeistofgekoelde 125 cc-motor start, weet je dat deze pittige lichtgewicht de prestaties biedt die jij nodig hebt. Met een vermogen van 11 kW - de bovengrens voor rijders met een A1-rijbewijs - geeft de XSR125 Legacy een krachtige acceleratie door de versnellingen heen. Het Deltabox-chassis en de upside-down voorvork zorgen voor een lichtgewicht sportief rijgedrag, terwijl de rechtopstaande rijpositie elke keer weer voor een comfortabele rit zorgt. |
WIJ ZIJN ER VOOR JOU!
RB Motoren is dé Yamaha motordealer van Midden-Nederland.
Je krijgt bij ons volledige aandacht en onafhankelijk advies. Als je voor RB Motoren kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij zijn een erkend BOVAG-motorbedrijf. Onze verkopers en technici laten zich regelmatig bijscholen, waardoor onze kennis altijd up-to-date is. Bovendien spreken we dezelfde taal, omdat wij net zulke grote motorliefhebbers zijn als jij!
 | De Bilt, Utrecht |
 | 030-2211524 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken