|
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, 4-kleppen, enkel bovenliggende nokkenas, V-twin |
Boring x slag | 85.0|83.0 |
Cilinder inhoud | 942 |
Comp. verhouding | 9.0 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 52.1|38.3|5500 |
Max. koppel | 79.5|3000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ř 41 mm, 135 mm |
Vering achter | Achterbrug, 130mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ř 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ř 298 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Achterband | 150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Wielbasis | 1570 |
Lengte | 2290 |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 690 |
Drooggewicht | 251 |
Leverbare kleuren | Thunder Blue / Matt Grey / Camo Green |
Beschrijving | Voor 2014 introduceert Yamaha de nieuwe XV950R en XV950 modellen, twee no-nonsense motoren elk met een unieke uitstraling en persoonlijkheid.
De XV950R heeft een stijlvol zadel met een lage zithoogte voor een sportieve rijstijl en instelbare schokbrekers. En heeft tegelijkertijd een tijdloos karakter en voorzien van een pure ziel zonder opsmuk. Yamahas unieke stijl, het duidelijk zichtbaar zijn van alle metalen onderdelen, accentueert de pure eenvoud van de XV950R, ruig en stijlvol gestript. De XV950R heeft de relaxte uitstraling van een bobber en voegt daar een sportief element aan toe met een geoptimaliseerde ophanging. |