Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Yamaha YZ 450 F Monster Energy Yamaha
- 2022
- 37 uur
- Motor in hele nette staat
Met zijn MXGP-racewinnende technologie, exclusief zwart kleurenschema en fabrieksgraphics, moet de YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition bovenaan het verlanglijstje van elke rijder staan. En als je wilt winnen, is dit de juiste plek om te beginnen.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2021/YAMAHA/2021-Yamaha-YZ450FSV-EU-Monster_Black_-Studio-001-03_Mobile.jpg) |
Motor | 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen, achterover hellende ééncilinder |
Boring x slag | 97|60,8 |
Cilinder inhoud | 499 |
Comp. verhouding | 12.8:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Dual side grinded clutch plate |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 6.2 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | wiegframe |
Vering voor | Upside-down voorvork, veerweg 310 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 317 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 270 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 80/100-21 51M |
Achterband | 110/90-19 62M |
Wielbasis | 1.485 |
Lengte | 2.185 |
Breedte | 825 |
Hoogte | 1.285 |
Zithoogte | 965 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Monster Black |
Beschrijving | Waar je ook naartoe wilt. Begin hier.
De officiële Monster Energy Yamaha Factory Team-graphics, exclusief zwart-blauw kuipwerk en bijpassende blauwe velgen maken dit het ultieme productiemodel onder de racemotoren van Yamaha. Met zijn lage gewicht, uitstekende kracht en nauwkeurig rijgedrag levert de YZ450F Monster Energy Edition de prestaties die nodig zijn om jou naar de victorYZone te brengen. Het lichtgewicht dubbele aluminium frame biedt een ideale balans tussen stijfheid voor nauwkeurige besturing en wendbaarheid in de bochten. Verder zorgen de toonaangevende upside-down voorvork en de achterwielophanging voor een uitzonderlijke balans.
Met de Power Tuner-app op je smartphone kun je op het circuit zelf direct de motormapping aanpassen voor totale controle onder alle rijomstandigheden. De YZ450F Monster Energy Edition biedt uitstekende prestaties die passen bij de authentieke fabrieksmotorstyling. Waar je ook naartoe wilt. Begin hier. |
| Dealerschappen: AGM, GAS GAS, HUSABERG, YCF |
Robbe motoren
Alles op het gebied van MX Enduro en ATV!
![](/icon-location.png) | Giessenburg, Zuid-Holland |
![](/icon-tel.png) | 06-30188051 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken