Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Mooie YZF-R3
- ABS
- Verstelbare hevels
- Akrapovic demper
- Korte kentekenplaathouder
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 68.0 mm|44.1 |
Cilinder inhoud | 321 |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 42.0|30.9|10.750 |
Max. koppel | 29.6|9000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | 130 mm |
Vering achter | 125 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm |
Voorband | 110/70-17M/C 54H (Tubeless) |
Achterband | 140/70-17M/C 66H (Tubeless) |
Wielbasis | 1.380 |
Lengte | 2.090 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1.135 |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | 169 |
Leverbare kleuren | Matt Grey, Race Blu |
Beschrijving | De motoren van de R-serie van Yamaha zijn legendarisch in de supersportwereld dankzij hun toonaangevende stijl, geavanceerde technologie en geweldige prestaties.
En nu is er een motorfiets die perfect past tussen de YZF-R125 en de YZF-R6, de YZF-R3! Of u nu een stapje omhoog doet vanaf een 125 of helemaal nieuw bent in de motorwereld, u kunt erop vertrouwen dat de YZF-R3 met net zo veel aandacht en zorg is gebouwd als iedere andere motor uit de R-serie.
Eén blik op de kenmerkende R-design dubbele koplampen of op de agressief gestylde kuip, het DNA van de R-serie valt u direct op. De YZF-R3, een superbike waar u iedere dag op kunt rijden! |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken