Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Mooie YZF-R6
- Leovince uitlaat
- Stalen remleidingen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 65.5|44.5 |
Cilinder inhoud | 600 |
Comp. verhouding | 12.4:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Suction-piston fuel injection w/38 throttle bodies (4) |
Ontsteking | DC-CDI |
Vermogen | 123|91.7|13000 |
Max. koppel | 68.5|12000 |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2846 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | aluminium die-cast deltabox III |
Vering voor | volledig instelbare 41 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 120 mm |
Remmen voor | dubbele 310 mm schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/60 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 2025 |
Breedte | 690 |
Hoogte | 1090 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 162 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van VESPA