Nieuwsbrief:

Koeman Motoren


www.koeman-motoren.nl
035-5254276
Dealer van: 

MOTO GUZZI


September 2017 zijn wij opnieuw gestart met een vernieuwde kledingshop. We hebben mooie collectie helmen, kleding, schoenen, laarzen en andere benodigdheden. We hebben helmen van de volgende merken: HJC, IXS, SHARK en Schuberth. Van kleding: IXS, SECA, HELD, JHS en Grand Canyon. De kledingshop hanteert dezelfde openingstijden als van de motorzaak. We helpen u graag om een mooi compleet plaatje te maken met uw motor! Graag tot ziens!
Alle motoren van Koeman Motoren
66 motoren gevonden
DUCATI 1000 DS MULTISTRADA
DUCATI 1000 DS MULTISTRADA
€ 4.350,- p/mnd klik hier
2003, 40000 Km
MOTO GUZZI V 7 II STONE
MOTO GUZZI V 7 II STONE
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2012, 8170 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 250 IE
PIAGGIO MP3 250 IE
€ 1.495,- p/mnd klik hier
2007, 17337 Km
YAMAHA XV 1900 A MIDNIGHT STAR
YAMAHA XV 1900 A MIDNIGHT STAR
€ 10.650,- p/mnd klik hier
2007, 43892 Km
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 7.995,- p/mnd klik hier
2016, 30204 Km
YAMAHA XSR 700 ABS
YAMAHA XSR 700 ABS
€ 7.995,- p/mnd klik hier
2021, 18455 Km
MOTO GUZZI 850 BREVA
MOTO GUZZI 850 BREVA
€ 3.495,- p/mnd klik hier
2006, 42564 Km
Merkdealer
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 6.495,- p/mnd klik hier
2014, 39615 Km
SUZUKI AN 400 BURGMAN ABS
SUZUKI AN 400 BURGMAN ABS
€ 3.650,- p/mnd klik hier
2013, 33524 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2007, 41696 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 5.695,- p/mnd klik hier
2014, 36223 Km
MOTO GUZZI V 100 MANDELLO AVIAZIONE NAVALE
MOTO GUZZI V 100 MANDELLO AVIAZIONE NAVALE
€ 14.950,- p/mnd klik hier
2023, 9850 Km
Merkdealer
APRILIA SHIVER 900
APRILIA SHIVER 900
€ 7.650,- p/mnd klik hier
2019, 22382 Km
APRILIA TUONO V4 R APRC
APRILIA TUONO V4 R APRC
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2014, 43129 Km
BMW G 310 GS
BMW G 310 GS
€ 4.790,- p/mnd klik hier
2019, 16945 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 11.850,- p/mnd klik hier
2017, 20993 Km
KAWASAKI ZXR 750 RR
KAWASAKI ZXR 750 RR
€ 12.750,- p/mnd klik hier
1993, 35856 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 5.725,- p/mnd klik hier
2016, 25823 Km
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER C-ABS
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER C-ABS
€ 9.690,- p/mnd klik hier
2013, 38751 Km
HUSQVARNA SVARTPILEN 125
HUSQVARNA SVARTPILEN 125
€ 3.850,- p/mnd klik hier
2022, 4899 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion