Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

21 Apr
2025
 

Open dag 2025 met veel (kortings)acties
21 april 2025 (2e paasdag) is het weer zo ver, wij van PremiumMobility organiseren dan onze jaarlijkse open dag en dit keer spectaculairder dan ooit. In deze mail lees je wat er allemaal te doen is. Ook wel even goed om te vermelden alle activiteiten zijn gratis en vrijblijvend, dus kom gezellig langs voor een hapje en een drankje of een proefrit en wie weet ga je wel met een leuke goodiebag naar huis na een ritje op de wheelie simulator. Uiteraard is iedereen welkom dus ook als je geen motor hebt of rijdt.   Waar en hoe laat:  Bij PremiumMobility Provincialeweg 19a Vinkeveen 21 april (2e paasdag) van 10:00 tot 17:00. Wheelie Simulator:  De Belgische John den Ouden ook wel bekend als Johnnie Do is de gehele dag aanwezig met zijn wheelie simulator waarbij iedereen die groter is dan 1,4m (dus ook kinderen en mensen zonder rijbewijs) zijn wheelie skills op de proef kan stellen en hou je het langer vol dan één minuut dan ga je met een leuke goodiebag naar huis.  Versnaperingen:  Wij regelen een hapje en een drankje! (waarschijnlijk gaat de BBQ aan)  Motorcheck:  Kom met de motor en laat hem checken op de meest belangrijke punten (zonder afspraak) Workshops:  Om 11:00 en 15:00 geeft één van de monteurs een technische workshop waarbij hij uitleg zal geven wat je zelf allemaal kan controleren en bijhouden, ook zal hij vragen van deelnemers beantwoorden.   Proefrijden: Occasions: Mogelijkheid tot proefrijden op alle occasions die we hebben staan (mits het weer het toelaat). CFMOTO modellen:  800MT-X 800MT Explorer 450MT 675SR-R 675NK 450NK   Uiteraard hebben wij die dag ook een leuke actie!  Korting op al onze occasions: Motoren van €0 tot €5000 = €150 korting Motoren van €5000 tot €10000 = €350 korting  Motoren van €10000 en meer = €500 korting 15% korting op accessoires Korting op alle CFMOTO modellen: Motoren van €0 tot €5000 = €100 korting Motoren van €5000 tot €10000 = €250 korting  Motoren van €10000 en meer = €350 korting Eerste beurt gratis 15% korting op accessoires Dus zet het in je agenda en kom gezellig langs!   Met vriendelijke motor groet, Sander Zaal  PremiumMobility www.premiummobility.nl +31(0)6 27401144 Provincialeweg 19a, 3645CN, Vinkeveen (Nederland)>

12 Jul
2025
 

Historische TT-parade
Op 12 juli 2025 komt in Rolde, het dorp waar het allemaal begon, de Historische TT-parade terug. Met dit evenement wordt het 100-jarig jubileum van de eerste TT-race gevierd, die in 1925 werd gehouden. Het markeert de oorsprong van de legendarische motorrace die nu wereldwijd bekend is. Tien jaar geleden werd er ook al eens een historische TT-parade gehouden, ter ere van het toen 90-jarig jubileum. De TT, of Tourist Trophy, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal motorevenement. De allereerste Nederlandse TT-race werd echter gehouden op 11 juli 1925, met een route die startte in Rolde en de rijders door het Drentse landschap leidde. "De eerste TT vond inderdaad plaats in Rolde, honderd jaar geleden", zegt Johan de Vries, een van de organisatoren van de historische parade in het Radio Drenthe-programma Cassata. "De omstandigheden waren toen heel anders dan nu, en het was een kleiner evenement dan de moderne TT." Op 12 juli 2025 zullen motoren die eruitzien als de motoren uit de jaren '20 en '30 deelnemen aan de parade. De route volgt in grote lijnen de oude route door Rolde, Borger, Schoonloo en Grolloo. De parade is bedoeld als een eerbetoon aan de eerste race en de motorrijders die in die tijd deelnamen. "De parade zal zich richten op de geschiedenis van het evenement, zoals we dat ook deden bij het negentigjarige jubileum, maar nu met een grotere focus op de beginjaren", vertelt De Vries. Er wordt verwacht dat motoren uit heel Nederland en andere landen meedoen aan de parade. Naast de oude racemotoren zullen er ook klassieke motoren te zien zijn die de tand des tijds hebben doorstaan. Het programmaboekje van de eerste Nederlandsche TT op 11 juli 1925.© Motorclub Assen en Omstreken De route en activiteiten De parade zal van start gaan bij de molen in Rolde, waar de TT in 1925 begon. De route voert langs de verschillende dorpen, en eindigt weer in Rolde. "We willen zoveel mogelijk de oorspronkelijke route volgen, maar veiligheid van de deelnemers blijft belangrijk", legt De Vries uit. Langs de route zullen er ook verschillende activiteiten plaatsvinden. Zo zijn er exposities met historische motoren en racememorabilia. Er komen herdenkingspunten waar bezoekers meer kunnen leren over de geschiedenis van de TT en de ontwikkeling van motorraces in Nederland. "Het is belangrijk om deze gebeurtenis te vieren, omdat de oorsprong van de TT in Drenthe niet vergeten mag worden", zegt De Vries. "Het gaat niet alleen om de motoren en de race, maar ook om het verhaal van de mensen die bij de eerste TT betrokken waren." Met het ouder worden van de laatste TT-veteranen, krijgt de Historische TT-parade ook een educatief aspect. "De mensen die de oude TT zelf hebben meegemaakt verdwijnen langzaam, dus het is belangrijk om de geschiedenis vast te leggen en door te geven", zegt De Vries. Bron: Historische TT-parade terug in Drenthe voor jubileumjaar - RTV Drenthe >

Evenement
12-07-2025
Historische TT-parade

Op 12 juli 2025 komt in Rolde, het dorp waar het allemaal begon, de Historische TT-parade terug.
Met dit evenement wordt het 100-jarig jubileum van de eerste TT-race gevierd, die in 1925 werd gehouden. Het markeert de oorsprong van de legendarische motorrace die nu wereldwijd bekend is.
Tien jaar geleden werd er ook al eens een historische TT-parade gehouden, ter ere van het toen 90-jarig jubileum. De TT, of Tourist Trophy, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal motorevenement. De allereerste Nederlandse TT-race werd echter gehouden op 11 juli 1925, met een route die startte in Rolde en de rijders door het Drentse landschap leidde.

"De eerste TT vond inderdaad plaats in Rolde, honderd jaar geleden", zegt Johan de Vries, een van de organisatoren van de historische parade in het Radio Drenthe-programma Cassata. "De omstandigheden waren toen heel anders dan nu, en het was een kleiner evenement dan de moderne TT."

Op 12 juli 2025 zullen motoren die eruitzien als de motoren uit de jaren '20 en '30 deelnemen aan de parade. De route volgt in grote lijnen de oude route door Rolde, Borger, Schoonloo en Grolloo. De parade is bedoeld als een eerbetoon aan de eerste race en de motorrijders die in die tijd deelnamen. "De parade zal zich richten op de geschiedenis van het evenement, zoals we dat ook deden bij het negentigjarige jubileum, maar nu met een grotere focus op de beginjaren", vertelt De Vries. Er wordt verwacht dat motoren uit heel Nederland en andere landen meedoen aan de parade. Naast de oude racemotoren zullen er ook klassieke motoren te zien zijn die de tand des tijds hebben doorstaan. Het programmaboekje van de eerste Nederlandsche TT op 11 juli 1925.© Motorclub Assen en Omstreken
De route en activiteiten

De parade zal van start gaan bij de molen in Rolde, waar de TT in 1925 begon. De route voert langs de verschillende dorpen, en eindigt weer in Rolde. "We willen zoveel mogelijk de oorspronkelijke route volgen, maar veiligheid van de deelnemers blijft belangrijk", legt De Vries uit. Langs de route zullen er ook verschillende activiteiten plaatsvinden. Zo zijn er exposities met historische motoren en racememorabilia. Er komen herdenkingspunten waar bezoekers meer kunnen leren over de geschiedenis van de TT en de ontwikkeling van motorraces in Nederland.
"Het is belangrijk om deze gebeurtenis te vieren, omdat de oorsprong van de TT in Drenthe niet vergeten mag worden", zegt De Vries. "Het gaat niet alleen om de motoren en de race, maar ook om het verhaal van de mensen die bij de eerste TT betrokken waren."

Met het ouder worden van de laatste TT-veteranen, krijgt de Historische TT-parade ook een educatief aspect. "De mensen die de oude TT zelf hebben meegemaakt verdwijnen langzaam, dus het is belangrijk om de geschiedenis vast te leggen en door te geven", zegt De Vries.

Bron: Historische TT-parade terug in Drenthe voor jubileumjaar - RTV Drenthe



Een stukje historie: BMW in 1992 - Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS.
© 2000 - 2025 Motoroccasion