Nieuwsbrief:

BMW  R 100 CS - 1981

63425 Km
Zwart
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
bmw - r-100-cs
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
In 1981 bracht BMW de R100 CS uit, een sportievere en comfortabelere versie van het standaard R100 model.

De esthetische kenmerken van de motorfiets zijn de een ronde koplamp, een tweezitszitje met handgrepen voor de duopassagier, zijdelings gemonteerde achterschokdempers, een dubbel verchroomd uitlaatsysteem en meerspaaks aluminium wielen. Deze waren allemaal standaard opties.

Aan de voorkant heeft de motorfiets een telescoopvork die het voorwiel geleide, voorzien van twee 260 mm remschijven. Voor de achterophanging zijn aan de zijkant gemonteerde, verstelbare schokdempers geplaatst en beschikt het ziel over een trommelrem.

Onze motor beschikt over een koetswerkkleur die in prachtige staat is en geproduceerd in '81, ook één van de eerdere producties is van dit type. 
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen

Opties en Accessoires:
Bagagerek, Originele uitlaat, Uitlaat verchroomd, Valbeugel




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
De Knalpot
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd. Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.
© 2000 - 2025 Motoroccasion