Nieuwsbrief:

De Knalpot

De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen. Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
Alle motoren van De Knalpot
52 motoren gevonden
BMW R 65 LS
BMW R 65 LS
1982, 21801 Km
BMW R 100
BMW R 100
€ 7.950,- p/mnd klik hier
1981, 1570 Km
BMW K 75 RT
BMW K 75 RT
€ 2.250,- p/mnd klik hier
1994, 88681 Mls
BMW K 100/2
BMW K 100/2
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1988, 79073 Km
BMW R 60/6
BMW R 60/6
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1977, 55673 Km
YAMAHA XT 500
YAMAHA XT 500
€ 5.250,- p/mnd klik hier
1980, 3222 Km
BMW R 1200 RT LC
BMW R 1200 RT LC
€ 12.500,- p/mnd klik hier
2014, 45974 Km
BMW R 1200 RT LC
BMW R 1200 RT LC
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2014, 122355 Km
BMW R 75/6
BMW R 75/6
€ 5.450,- p/mnd klik hier
1976, 88280 Km
BMW R 60/5
BMW R 60/5
€ 6.450,- p/mnd klik hier
1973, 29024 Km
BMW R 60/5
BMW R 60/5
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1971, 81739 Km
SUZUKI GS 450 E
SUZUKI GS 450 E
€ 750,- p/mnd klik hier
1988, 25126 Km
BMW R 75/5
BMW R 75/5
€ 7.850,- p/mnd klik hier
1972, 9186 Km
BMW R 1200 RS
BMW R 1200 RS
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2016, 40214 Km
BMW R 90 S
BMW R 90 S
€ 7.500,- p/mnd klik hier
1974, 6915 Km
BMW R 60/7
BMW R 60/7
€ 4.750,- p/mnd klik hier
1977, 18841 Km
BMW R 1150 R
BMW R 1150 R
€ 4.450,- p/mnd klik hier
2004, 91082 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2010, 78551 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2010, 77308 Km
BMW F 650 CS SCARVER
BMW F 650 CS SCARVER
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2002, 15286 Km
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
© 2000 - 2024 Motoroccasion