Nieuwsbrief:

BMW  R 60/5 - 1972

Garantie: Ja
69137 Km
ZWART
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 1972

Mooie en originele BMW R60/5

Deze /5 is goed onderhouden en heeft slecht 69137 km op de teller.

De /5 is in een originele staat, dus niet opgeknapt en/of gerestaureerd maar gewoon met zijn gebruikerssporen een prachtige BMW!

De /5 modellen van BMW zijn populair door hun mooie klassieke uitterijk zoals de teller in de koplamp, het prachtige buizenframe en de mooie grote ronde tank.
Daarbij zijn de /5 modellen ook zeer goed te berijden voor de grotere motorrijder, waar vele klassieke motoren gewoonweg te klein zijn om een fatsoenlijk stuk mee te rijden, gaan de /5 modellen nog even door.




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
De Jong Alphen BV
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1953 - In 1950 werden er weer tweecilinders geproduceerd. Het systeem met de “gekoppelde” toer- en sportmodellen werd losgelaten, want er werden geen zijklepmotoren meer gebruikt. Incidenteel zouden nog wel sportieve modellen worden gemaakt, zoals de R 68 (1952) en de R 69 (1955). Toch moest het “sportieve” element van BMW’s met een korreltje zout genomen worden. Ze konden qua prestaties en uitstraling niet in de schaduw staan van de Britse één- en tweecilinders. Daar moest BMW het ook niet van hebben. BMW kreeg vanaf de jaren vijftig het imago van “degelijk”, “betrouwbaar” en “waardevast”. Voor liefhebbers van vlottere motorfietsen gold het merk echter als “oubollig”. Met de introductie van de 35 pk sterke R 68 in 1952 deed BMW een poging een snelle motorfiets neer te zetten, maar het rijwielgedeelte was niet opgewassen tegen zo veel vermogen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion