Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- Let op, dit betreft een marge motor
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2020/energica-eva-ribelle.jpg) |
Motor | Permanent Magneet AC (PMAC) |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 0 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 145|| |
Max. koppel | 215| |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | |
Remmen achter | |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1465 |
Lengte | 2140 |
Breedte | 870 |
Hoogte | 1152 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Energica Eva Ribelle is de eerste 100% elektrische streetfighter met 215 Nm en 107 kW (145 pk) uit Italië
De perfecte combinatie van wendbaarheid en agressief rijden.
De rebelse geest en wendbaarheid zorgen voor initiuatieve controle over de motor. De beste streetfighter voor de stadse jungle en daarbuiten.
Energica Eva Ribelle heeft een oliegekoelde permanente magneet AC motor (PMAC) met 107 kW (ca. 145 Pk) en een continue aanwezig koppel van 215 Nm. De elektrische streetfighter haalt een maximale range van 400 km (Eco-Mode) en een maximale topsnelheid van 200 km/h in Sportmodus.
Eva s accupakket, omvormer, lader en Bosch ABS worden continue gemonitoord en gemanaged door de geavanceerde Vehicle Control Unit, net als bij de Energica Ego.
Energica Eva heeft geen koppeling en versnellingen. Alles wordt bediend door het ride-by-wire systeem, waarmee je als berijder de mate van het acceleratie en de-acceleratie bepaald. Met een voelbare tussenstand in de gashandel is er het mogelijk maximaal uit te laten rollen. Bij verder sluiten van de gashandel wordt de (instelbare) motorrem ge-activeert en de opgewekte energie teruggewonnen.
De streetfighter is volledig compatibel met publieke laadstation en kan ook ook thuis opgeladen worden. Energica Eva is de enige elektrische streetfighter in de wereld met een geïntegreerd snellaadsysteem. |
![](/icon-location.png) | Deventer, Overijssel |
![](/icon-tel.png) | 0570-656006 |
Een stukje historie: HONDA in 1971 - In april 1971 kwam Honda met een CB500 Four. Deze werd in 1974 opgevolgd door de 550 cc versie. In de jaren '70 werden de 250 en 350 cc modellen constant opgewaardeerd en aangepast waarbij de 350 cc naar 360 cc ging. Laat in 1970 introduceerde Honda een "semi-serieus" viertakt project, de SL125 eenpitter, in Japan en liet deze opvolgen in 1972 door de meer serieuze SL250. De SL250 had een langere veerweg, veel bodemvrijheid en deed het goed op de weg en off-road.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken