Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Deze CMX1100 is extra uitgevoerd met geruit zadel, sissybar, windscherm.
Fabrieksgarantie tot maart 2025
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2022/HONDA/cmx1100.jpg) |
Motor | SOHC vloeistofgekoelde viertakt twin, 8 kleppen, 270° krukas en Unic-cam. EURO5 |
Boring x slag | 92|81.5 |
Cilinder inhoud | 1084 |
Comp. verhouding | 10.1/1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-FI |
Ontsteking | |
Vermogen | |64|7000 |
Max. koppel | 98|4750 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13.6 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen diamantframe |
Vering voor | Voorspanning instelbaar, 43 mm, cartridge vork |
Vering achter | Voorspanning instelbaar, dubbele piggyback schokbrekers achteraan |
Remmen voor | Radiaal gemonteerde monoblock vierzuigerklauw, 330 mm zwevende remschijf |
Remmen achter | Tweezuigerklauw, 256 mm enkele remschijf |
Voorband | 130/70B18 M/C |
Achterband | 180/65B16 M/C |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2240 |
Breedte | 853 |
Hoogte | 1115 |
Zithoogte | 700 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Gunn Metal Black, Pearl Stallion Braun |
Beschrijving | OLD SCHOOL IS HET NIEUWE COOL
De Rebel CMX1100 is iets speciaals...
Veel rijders wereldwijd, ook nieuwelingen in de wereld van de tweewielers, leerden de Rebel CMX500 kennen als een speelse, wendbare en eenvoudig te personaliseren motorfiets met unieke looks. En nu is het tijd voor meer. De gelijkenis binnen de familie is treffend, maar er speelt heel wat meer bij de Rebel CMX1100. De karakteristieke parallel tweecilinder levert een opvallend koppel en beschikt over Throttle-By-Wire, vier rijmodi, Honda Selectable Torque Control (HSTC) en Wheelie Control. Standaard geleverd met Cruise Control. De unieke Dual Clutch Transmission (DCT) met zes versnellingen is optioneel. Deze coole cruiser draait de hand niet om voor het betere bochtenwerk dankzij 43 mm cartridge style voorvorken, piggyback achtervering en radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
![](/icon-location.png) | Ridderkerk, Zuid-Holland |
![](/icon-tel.png) | 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets
te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW ,
die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide,
waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken