De Versys 1000 “Standaard” heeft een uiterst krachtig en soepel lopend 1.043 cc vier-in-lijn motorblok. De koppelrijke motor levert zijn vermogen zo verfijnd dat het rijden zelfs aan het einde van een lange dag en na honderden kilometers nog steeds moeiteloos is. Met een goed doordachte ergonomie, comfortabele zadels, verstelbaar windscherm en Cruise Control is geen bestemming te ver. Door zijn lage zwaartepunt, intelligente Traction Control, lange veerwegen en 17-inch wielen geniet je vol vertrouwen van elke bocht.
Dubbele, semizwevende 300 mm wave-type remschijven Dubbele remklauwen met 4 zuigers
Remmen achter
Enkele 250mm wave-remschijf met enkelzuiger remklauw
Voorband
120/70 ZR 17 M/C (58W)
Achterband
180/55 ZR 17 M/C (73W)
Wielbasis
1.520
Lengte
2.270
Breedte
950
Hoogte
1.490
Zithoogte
840
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Metallic Matt Graphensteel Gray/Metallic Spark Black
Beschrijving
De Versys 1000 “Standaard” heeft een uiterst krachtig en soepel lopend 1.043 cc vier-in-lijnmotorblok. De koppelrijke motor levert zijn vermogen zo verfijnd dat het rijden zelfsaan het einde van een lange dag en na honderden kilometers nog steeds moeiteloosis. Met een goed doordachte ergonomie, comfortabele zadels, verstelbaarwindscherm en Cruise Control is geen bestemming te ver. Door zijn lagezwaartepunt, intelligente Traction Control, lange veerwegen en17-inch wielen geniet je vol vertrouwen van elke bocht.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: YAMAHA in 1957 - In 1957 maakt Yamaha haar eerste 250cc, tweetakt twin, de YD1.
Even terugkomend op de Duitse tour die de Japanners deden in 1953 is dit wat er gebeurde. Hier een foto in een tijdschrift uit 1958 van een Yamaha YD-1. Het is een 250 cc motor en volgens de beschrijving werd deze gekopieerd van de DKW 350 cc en geproduceerd onder licentie. Yamaha produceerde hun eerste motorfiets, de YA-1 als een kloon van de DKW RT 125. Yamaha geeft als verklaring dat het nodig was om Japen na de oorlog snel te laten herstellen en iedere fabrikant bij de Duitsers afkeek.