Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Schade: schadevrij
* Inruilen van uw huidige motor is mogelijk.
* Het is mogelijk de motorfiets te financieren (www.numotorrijden.nl)
* Het is mogelijk de motorfiets de eerste 10 dagen gratis All Risk te verzekeren! Dit doen wij in samenwerking met Combi Motors Verzekeringen.
* Bezorgen door heel Nederland mogelijk.
Interesse of vragen over de motor of wilt u de motor graag komen bezichtigen? Aarzel niet en bel of stuur even een berichtje voor een afspraak of meer informatie.
Ook `s avonds of in het weekend.
Met vriendelijke groet,
Gerrie Brinkman
Brinkman Motoren
Dr. Larijweg 167a
7961 NV Ruinerwold
Tel 0653904214
info@brinkmanmotoren.nl
www.brinkmanmotoren.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, viertakt V-twin |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 903 cc |
Comp. verhouding | 9.5:1 |
Kleppen | SOHC, 8 kleppen, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Brandstofinspuiting: ø34 mm x 2 met dubbele smoorklep |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 50 pk / 37 kW bij 5700 tpm |
Max. koppel | 78 Nm bij 3700 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, riemaandrijving |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem aandrijving |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe, hoogwaardig staal |
Vering voor | Telescopische 41 mm voorvork. veeruitslag 150 mm. |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper. Veeruitslag 100 mm. |
Remmen voor | Enkele 300 mm remschijf met dubbele zuigerremklauw |
Remmen achter | Enkele 270 mm remschijf met dubbele zuigerremklauw |
Voorband | 130/90-16M/C 67H |
Achterband | 180/70-15M/C 76H |
Wielbasis | 1645 mm |
Lengte | 2465 mm |
Breedte | 1005 mm |
Hoogte | 1065 mm |
Zithoogte | 680 mm |
Drooggewicht | 282 (rijklaar) kg |
Leverbare kleuren | Metallic Diablo Black, Candy Diamond red |
Beschrijving | De VN 900 Classic is de ultieme, klassieke "low-rider" cusom. |
Al sinds 1985 bekend in de motor wereld.
Uw motor niet kunnen vinden? Wij kunnen u helpen zoeken.
Inruilen of verkopen
Heeft u een motor in te ruilen? Wilt u de motor verkopen of in consignatie verkopen?
Neem dan contact met ons op.
Op afspraak geopend
Wilt u een motor bezichtigen? Wij zijn alleen op afspraak geopend ook in de avond of weekenden.
 | Ruinerwold, Drenthe |
 | 06-53904214 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken