Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Unieke Vespa Sprint Motorscooter
Deze motorscooter is voledig aangepast en afkomstig van 1e eigenaar
Nieuwprijs van ruim €10.000
Bouwjaar 04-2023
Km Stand 2750 (Volgende beurt bij 5000Km)
Motor in nieuwstaat
Met de volgende optie's
- Compleet Custom gespoten
- Malossi 180cc cilinder
- Malossi Force master (instelbaar)
- Bitubo Voorschokbreker
- Akrapovic uitlaat
- Custom velgen + Michelin banden
- Custom zadel
- Smoke Led verlichting
- Sierbeugels rondom
- Laag zwart windscherm
- TFT kleurendisplay op Vespa MIA Systeem (Verbinden met telefoon App)
Motor staat klaar en kan direct afgehaald worden
Inruil / Financiering mogelijk
Contact gegevens:
Huijgen Motoren & Scooters
De Kronkels 31C
3752LM Bunschoten - Spakenburg
Tel 0332999800 (ook WhatsApp)
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2021/VESPA/Vespa_Sprint_125_150_4T3V_bianco_color_range_19.JPG) |
Motor | Eencilinder 4 takt, 3 kleppen met elektronische injectie |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 124 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 10,7|7,9|7,700 |
Max. koppel | 10,4|6,000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 8 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Enkelvoudige arm met enkele hydraulische schokbreker met dubbel effect en coax veer |
Vering achter | Enkelvoudige hydraulische schokbreker met dubbel effect |
Remmen voor | 200 mm schijf |
Remmen achter | 140 mm Ø trommel |
Voorband | 110/70 12 |
Achterband | 120/70 12 |
Wielbasis | |
Lengte | 1,860 |
Breedte | 735 |
Hoogte | 1,170 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 109 |
Leverbare kleuren | Gialla, Blu, Bianca, Nera, Rossa |
Beschrijving | ALS EEN GEKLEURDE STREEP DOOR DE STAD. LEVENDIG, SNEL, BEHENDIG EN LICHT
DE SPORTIEVE VESPINO IS TERUG MET DE VESPA SPRINT, DE LEGENDE VAN HELE GENERATIES JONGE MENSEN DIE DE MOTOR VOOR HUN VITALITEIT IN EEN VESPA WISTEN TE VINDEN
Met de compleet nieuwe Sprint introduceert Vespa de meest sportieve en dynamische ‘small body’ Vespa van dit moment. De naam ‘Sprint’ roept direct herinneringen op aan de sportieve Vespa’s – de ‘Vespini’ – uit de jaren ’60 en ’70 en deze nieuwe, sportieve variant van de Vespa Primavera voegt een nieuw hoofdstuk toe aan die legende.
De Vespa Sprint wordt in ons land leverbaar met een keuze uit twee motoriseringen: de moderne 50cc 4-takt met een keuze uit een 25 en 45 km/u uitvoering, en een 125cc 3V. |
De beste service, meer dan 30 jaar ervaring, persoonlijk contact.
![](/icon-location.png) | Spakenburg, Utrecht |
![](/icon-tel.png) | 033-2999800 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken